onsdag 3 oktober 2012

Stress, snabbmat och morgonträning

Gårdagen var en låååång och stillasittande dag. Satt på buss. Satt på möte. Ett till möte. Ett tredje. Åkte buss. Jobba lite till. Åkte buss igen. Hade dock förutspått att tisdagen skulle bli mentalt stressig och krävande så jag hade bokat in en timmes MASSAGE hos Flavio på Deep bodywork på kvällen. Den satt som den skulle, perfekt uppladdning för TSC i helgen.

Stressiga dagar innebär tyvärr att jag ibland får svårt att äta den mat jag vill, på de tider jag vill. Igår löste jag det med en "bussdmiddag"bestående av ICAs självplockssallad plus några frukter. Jag upplever dock att det här med planering kring maten blivit så mycket enklare sedan jag börjat äta enligt IF, främst eftersom jag äter färre mål men större portioner. Det var jobbigare förr, kan man väl säga...

Idag är det om möjligt en ÄNNU "jobbigare" dag och jag har för ovanlighetens skull inte med mig någon mat alls. Jobbar i Borås till kl. 20:30... Så vi får se hur jag löser detta :)

Hade lite sovmorgon imorse (LYX!) så det fick bli ett lite lugnare morgonpass med fokus att känna in kroppen och hitta tekniken.

TGU 2/2 (20 kg)

Swing 15/15/20/15/20/15 (20 kg)
Tot: 100

Deadlift
Uppvärmning
10 * 60 kg
5 * 90 kg
3 * 110 kg

Snatch-stege (20 kg)
3 * (1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5)
Tot: 90 reps

Passet kändes bra, kort effektivt och kontrollerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar