torsdag 18 oktober 2012

Snatchfilm - Obekvämt med nytt!

Idag hade jag en riktigt seg dag. Det hade lätt kunnat bli en träningsfri dag bara för att jag kände mig så matt och seg i huvudet, men kroppen kändes fräsch och när ångrar man ett träningspass liksom ? Så jag begav mig tilll KC. Väl på plats blev det en snatchpass som verkligen satte mina nerver på prov.

Jag tycker det är svårt med nya övningar... Det är nervkittlande, nervöst och fruktansvärt obehagligt att testa något nytt! Som när jag gjorde min första muscle-up eller tävlade i TSC för första gången...
Samma känsla kommer krypande när det gäller dubbelsnatchen; den är underbar men samtidigt hemskt läskig och jag tvivlar min förmåga.

Testade Kettlebell Muscle - Easy day med Malin Kirjonen. 12 kg (X2) blev det, men det kändes väldigt lätt. Efter lite uppmuntran från David Liljeros testade jag en serie med 14 kg efteråt. Det gick det med, men var superläskigt!

Isolerade sedan snatchen som är den övningen som begränsar mig mest mentalt och fokuserade på att köra några set med 14 kg för att bli bekväm med den vikten. Kändes inte som jag fick till tekniken, så David filmade. Och visst, det ser ju helt okey ut! Tusen gånger bättre än det kändes. Passade på att testa snatch (en hand) med 22 kg, vilket är ett nytt PR för mig. Även det gick vägen!

Dagens pass 

TGU
16 kg 2/2
20 kg 1/1

Handstående i TRX

KM - Easy day
Vikt: 12 + 12 kg
Reps: 4 varv
Vila: 90 sek mellan varven

Varje varv:
Swing * (5)
Snatch * (5)
Seesaw press * (5/5)

Gjorde även ett bonusvarv med 14 kg!

Snatch
14 + 14 kg:  5 * (5)
20 kg: 5, 5, 5, 5, 5, 10, 10
22 kg: 5, 5, 5, 5, 3, 3, 2, 2

Film på snatchen idag:

2 kommentarer: