tisdag 30 oktober 2012

Frustrerande att stå på händer - film

Känner mig piggare än förra veckan, men huvudvärken ligger i bakgrunden likt en töcken och stör. Dags att boka en massagetid nu. Funderar på att boka en tid hos denna tös.

TRÄNING

MÅNDAG

Kettlebell Muscle Week 2, day 1 (medium)
Jag har lagt till swingar i programmet, får mycket bättre flyt då. Fuskade även med vilan, skulle ha varit 120 sekunder men jag kände mig redo efter 100 sekunder. Misstänker att jag kommer på skäll nu.

Vikt: 12 kg
Set: 5 varv
Vila: 100 sekunders vila

Double swing x 5
Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Double Military Press x 5
Double Squat x 5


TISDAG

V02-max
Ett protokoll med fokus på snabb kadens i övningen snatch. Började förra veckan med kades 6 (så lågt man kan gå) vilket jag fortsätter med denna vecka. Vill du veta mer om detta protokoll? Läs Davids blogg, han har ett rykande färskt inlägg där han förklarar träningsprogrammet och tanken bakom. Vill du veta ännu mer, läs boken.

Vikt: 16 kg
Kadens: 6/15 sekunder
Reps: 40
Tid: 20 minuter

Första hälften kändes löjligt lätt. Höll en konversation i vilan med Joakim och Adam, no problem. Kände mig grym. Sedan hände något... Det blev tungt. Kom på att jag inte ätit mellanmål och började känna mig matt och svag, men tog mig igenom det. Tufft! Fortsatte ändå med följande övningar:

Marklyft
1 x (10) 60 kg
5 x (5) 100

Maghjul mot vägg 
Går bättre och bättre!
3 x 8 reps

Handstående med kullerbytta
Har jättesvårt att stå "fritt" när jag inte har en vägg som (mentalt) stöd. Tack vare lite pepp och instruktioner av Adam övade jag på att "ramla" från handstående. Sjukt frustrerande praktisering (vilket märks på filmen nedan), men samtidigt jättekul. Märkte en klar förbättring efter ca 15 minuters träning.



 

MAT

Idag fick jag till en lunch på EEST - lyxigt! Kommer definitivt sakna EEST efter att mitt vikariat löper ut i december. Unnade mig även en god cupcake efter lunchen. Middagen var hemlagad. Kyckling med min egna currykryddning, matlagningsgrädde, broccoli, babyspenat, morötter, majs och pasta. 15 minuter tog det att fixa till. No excuses.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar