onsdag 31 oktober 2012

Min första kettlebell...

En lång dag, med mycket bussåkande. Träningen var välbehövd idag, kort och gott.

TRÄNING

Kettlebell Muscle Week 2, day 2 (light)
Bestämde mig för att köra med 14 kg idag, trots att jag inte orkade det förra veckan. Och det gick vägen, även om de sista två pressarna var riiiiktigt tunga och långsamma.

Vikt: 14 kg x 2
Set: 5 varv
Vila: 90 sekunder mellan varv

Double Swing x 5
Double Snatch x 5
Seesaw press x 5
Vol: 2100 kg

Handstand
Med kullerbytta. Måste förbereda mig inför helgens utbildning i Primal Moves, där en och annan kullerbytta troligen kommer vara med.

Pullups
Med kroppsvikt, "on the minute"
6, 6, 6, 6, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4
Vol: 56 pullups 
Densitet: 4,6 per minut


Efter passet bar jag hem en ny 14 kg kettlebell för att kunna köra KM med 14 kg - inga ursäkter! Självklart fick jag springa ikapp vagnen... Fick en massa blickar från omgivningen, killar som ville hjälpa till att bära osv. Att det ska vara så uppseendeväckande att bära en järnkula! Att jag fick blickar när jag blev trött i armen av farmers walk och istället swingade upp klotet i rack på spårvagnshållplatsen däremot, det kan jag förstå :)



Nostalgi!
 Hittade en bild tagen sekunden efter jag besökte KC för första gången och köpte mitt första klot (14 kg) och gymboss. Jag hade ingen aning att detta skulle ha så stor påverkan i mitt liv...! 

3 kommentarer:

  1. Små val här i livet kan ge stora förändringar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det som är så fantastiskt med livet. Fast samtidigt är det oerhört skrämmande att det lilla och till synes triviala kan ha så stor påverkan.

      Radera
    2. Tur att man sällan är medveten om det när det lilla händer... :)

      Radera