söndag 28 oktober 2012

Rosa Dygnet

I helgen anordnades Rosa Dygnet på Sportlife Exclusive, ett event som samlar in pengar till Cancerfonden för 6:e året i rad. Under 25 timmar kunde man cykla,  men även träna andra pass. Vissa tränade genom hela eventet... Galet och beundransvärt.



Mitt bidrag blev en yogaklass kl. 08 i morse samt en kostföreläsning kl. 10, som båda gick jättebra! Det var proffsigt arrangerat och alla deltagare hade superhärlig motivation. Det gör skillnad när man vet att man tränar för en god gärning. Kostföreläsningen gick exceptionellt bra, det ställdes många bra frågor och gruppen var positiva och nyfikna på det jag presenterade. Fokus var på återhämtningsmål i samband med träning, ett minst sagt spännande kapitel.

Vid lunchtid hade jag möte om ett nytt spännande projekt där jag och en annan PT på Sportlife ska leda i en löpargrupp på söndagar. Kul med nya utmaningar! Det kommer vara kortare löppass som startar kl 11 vid Sportlife Ögryte och passen kommer anpassas efter deltagarna som dyker upp. Förmodligen kommer vi ha 2 grupper, med olika tempo. Boka dig här! Ett perfekt sätt att tillsammans hitta viljan att springa genom vinterhalvåret.

På eftermiddagen hade jag min yogaklass som vanligt och jag tog inspiration av förmiddagens pass som var anpassat efter cyklister och löpare, men självklart passar alla som behöver öva upp sin rörlighet i höften! Jag har haft huvudvärk och spänningar i nacken hela veckan, så det var helt perfekt att bara få yoga idag.

Har även hunnit laga en god fiskrätt i ugnen, tog hjälp av lite halvfabrikat, blev gott!



Imorgon ger vi oss in en ny arbetsvecka och vecka 2 i kettlebell muscle. Bring it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar