tisdag 23 oktober 2012

Kan inte sova! Och igår började KM...

Idag tog jag mig en välförtjänt vilodag, har sovit riktigt dåligt de senaste 2 nätterna vilket satt sina spår.

Igår startade nya träningsupplägget Kettlbell Muscle ! Har bestämt mig för att varva dubbla 12 kg och 14 kg kettlebells de olika dagarna. På måndagar är det "medium day" och för att få ihop logistiken har jag endast tillgång till 12 kg kettlebells, så det är så det får bli.

TRÄNING
Vikt: 12 kg + 12 kg
Uppvärmning: 5 x 5 swings
Reps: 4 varv
Vila: 120 sek mellan varven

Varje varv:
Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Double Miltary Press x 5
Double Squat x 5

Kändes bra! Det var tungt, men övergående då passet initialt sett i är kort. Pressarna är det svåraste tycker jag, där känns det riktigt tungt. Fast rent tekniskt är high pull jobbigast och eftersom jag står mitt i gymmet är det lite extra svårt att hitta plats. Direkt efteråt instruerade jag mitt kettlebellpass på Sportlife och var själv delaktig. Ett pass med hög puls och mycket kroppsviktsövningar och swingar. Kul!

MAT
Avslutade dagen med en middag på Gbg WOK med min matbästis Hillevi som jag fortfarande inte återhämtat mig ifrån - Mätt! Ska nu officiellt ta en paus från buffé! (vi får se hur länge det håller....)

BLOGGAR
Vi är ju en gäng som kör detta träningsupplägg nu och flera av oss kommer blogga om det. Riktigt läsvärda bloggar om träning och livet har ni här:

Joakim Norman
Henrik Landhammar 
Fredrik Högström
David Liljeros
Malin Kirjonen

Imorgon är det dag 2 på KM, "Heavy day"! Det ser vi fram emot! Spännande att se om det blir 12 eller 14 kg då.

Hoppas på en god natts sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar