lördag 27 oktober 2012

Fredagsdepp och Lördagsmani

Träning  på fredagar är riktigt mysigt, eftersom jag nästan uteslutande tränar på KC då. Men igår hade jag inte alls en bra känsla i kroppen och träningen gick inte så bra. Har hamnat i en konstig rutin där träningen varannan dag känns grym och varannan dag riktigt dålig. Har vilat lite extra i veckan, så förhoppningsvis hamnar allt på plats snart.

On the bright side...
Har jag äntligen kommit igång med V02-max protokollet, vilket känns bra. Idag (lördag) fick jag dessutom till 2 riktigt bra pass (i enighet med varannan-dag teorin!): RPM och CX, skönt att få blir sådär helt slutkörd!

TRÄNING

FREDAG
Morgonlöpning 
Med Zigge i VFF. Ca 6.5 km terräng. Segt för matte, men Zigge tyckte det var jättekul och hade för ovanlighetens skull massa energi.

Maghjul-träning plus progression med 5-kg viktplatta

V02-max test (snatch) 
Fick fram att det är kadens 6 jag ska börja med. Riktigt tufft test som inte alls kändes bra. Inte van att vila i toppläget, mycket mjölksyra. Inte nöjd.

Första passet i V02-max-protokollet:
Intervallerna är uppbyggda som följande: snatch på höger 15 sekunder, vila 15 sekunder, snatch vänster 15 sekunder osv.
Dagens intervall:
Vikt: 16 kg
Tid:10 min
Kadens: 6
Volym: 120 snatch, 1920 kg

Windmill (16 kg)
10/sida

LÖRDAG
RPM
CXWORX

Ibland är det skönt att bara få ta ut sig... Och det fick jag verkligen göra idag! Lika förundrad varje gång jag tränar fastande att det faktiskt funkar och jag utvecklas. Vill även lyfta den grymma instruktören Petra Dusek som höll dagens pass. Hon är riktigt begåvad den tjejen, positiv och glad, men samtidigt har hon bra ledarskapsförmåga och kan vara stentuff vid behov. Riktigt inkännande på gruppen. Kandidatexamen inom hälsopromotion (rätta mig om jag skriver fel!) och väldigt kunnig generellt.

Petra, du är fantastisk, jag hoppas du vet det!

MAT

Gårdagen firade jag och Adam 5-år tillsammans. Typ. Vi vet egentligen inte vilken dag vi träffades så vi brukar ta en dag som passar oss bra;) Vi åt på Maharani, en fantastisk indisk restaurang vid järntorget, jättemysigt!


Vegetarisk smårätter med dahl, ris, raita och vitlöksnaan till. Heaven!

Mina favoritsötsaker - på samma tallrik! 
Half baked, morotskaka med glasyr och kokos och hallon. 

 5 år är inte så illa! Sjukt vad tiden går fort. <3 


Idag åt jag lunch med goa Emily på Göteborg Wok, trots att jag tidigare i veckan blev obehagligt mätt där och svor att jag inte skulle gå tillbaka. Idag tog jag det lite lugnare med portionerna och är nu mätt och glad - utan magsmärtor! :) 1 woktallrik med bläckfisk, vit fisk, räkor, musslor och grönt, 2 medelstora tallrikar sushi och kaffe och kaka blev det. Perfekt mängd för mig som går på IF.

Dagens Woktallrik 

Zigge är toknöjd över kylan, förutom när vattenpölarna fryser till is. 
Det gillar han INTE. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar