tisdag 9 oktober 2012

Dubbla snatch - en ny kärlek

Idag fortsatte jag att leka med dubbla klot. Fokus blev på snatchen då det är den jag varit mest "rädd" för och avvaktat med att köra. Idag kändes det dock bra och fick bra feedback av David, som är fantastiskt bra på just dubbla klot och har genomgått 2 omgångar av kettlebell muscle.

Ska ju egentligen inte träna enligt någon struktur just nu.... Men idag fick jag nog och tog min driftångest vid hornen och skrev en träningsplanering som ska ta mig in i 2013. Ah, feel better now.

Dagens pass gav mersmak för den kommande träningsperioden!
Gick ifrån KC med känslan "Oj vad skoj det är med dubbla snatch!"

Led- och muskeluppvärmning

Lek
Handstående 3 * max
Skin the cat * 5
Muscle-up i ringar * 3

Swing 
2 * 12 kg
5 * 10 kg

Snatch
2*12 kg
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
2 *14 kg
5
Tot: 53

TGU
1/1 20 kg
1/1 24 kg

Och så lite stretch och foam roller... Mums! Har fortfarande av avskyvärd träningsvärk i benen.

5 kommentarer:

  1. Dubbla snatch är verkligen sann kärlek!! :D

    Och så gjorde du dem snygga också att jag blev nästan avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Jag med gillar dubbla snatch! Nu blev jag inspirerad att ge mig på några!

    SvaraRadera
  3. Hej! S-tan vad inspirerande det var att titta på "dokumentären" från tactical strength challenge som du länkade på twitter. Jättekul att se alla superhjältarna, speciellt för mig som var lite nere innan.

    SvaraRadera