onsdag 17 oktober 2012

I Sierras värld

Idag har flera (sex) noterbara saker inträffat.

1. Jag somnade på 100-bussen.
Vilket ALDRIG inträffar, jag tillåter mig själv helt enkelt inte att somna av den anledningen att det gör mig sömnig resten av dagen. Idag gick det dock bra, behövde väl en timmes extra sömn.

2. Jag år på EEST idag IGEN.
Det var ännu godare idag! Min kollega gapade av förvåning när jag hämtade tallrik # 4... Detta är (men undantag för Gbg WOK) det bästa stället att bryta fastan på just nu, enligt mig. Så värt pendlandet 4 dagar i veckan!

3. Jag har så mycket träningsvärk att jag piper till varje gång jag ska ställa mig upp, eller ta av/på jackan.
Har försökt att inte gnälla men nu ger jag upp! Det gör ont överallt, tyck synd om mig! jag vill ju snatcha!

4. Jag gick på RPM för att "bota" min träningsvärk.
Fail. Har nu ett konstant "tryck" i benen och ser ut som jag lagt på mig 2-3 kg. Svullen! Men det var kul, som vanligt.

5. Jag har fått min POP-TARTS som jag beställt från USA-godis.
Perfekt som tilltugg till kvällens master-chef. Amerikan rakt igenom!

6. Jag var med i ett reportage i Borås Tidning idag.
Lagade mellanmål på en familjecentral i går och en reporter var på plats. Varför säger jag så konstiga saker när någon antecknar?! Inte jättenöjd... Men kul att dietistyrket uppmärksammas.


Om jag någonsin blir fattig (eller överviktig!) så beror det på att jag äter ute för mycket...
Livskvalitet! 


Mellanmålslagning i Norrby



Mina hjärtan!






2 kommentarer:

  1. En väldigt bra bild på dobermanhunden (för det är väl inte möjligen en tax med långa ben?), spännande vinkel. Själv åkte jag in på sjukhus när jag hade träningsvärk eftersom dom trodde det berodde på mitt hjärtfel (hjärtsvikt). Läkaren påstod att stora doser b-vitamin skyndar på läkningen av träningsvärk och att vatten är viktigt. Och JA, JAG TYCKER JÄTTEMYCKET SYND OM DIG NÄR DU HAR TRÄNINGSVÄRK!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är en dobermanblandning,tack! Då förstår du min smärta - skönt med sympati! :)

    SvaraRadera