torsdag 25 oktober 2012

Dagsform - filmer från dagens pass!

Konstigt hur dagsformen kan skilja från en dag till den andra. Idag hade jag mycket mer energi och dubbla 14 kg kändes inte alls lika tung som igår, trots att gårdagen innebar det "lätta" passet och idag var det det "tunga". Dagens träning på KC var magisk!

TRÄNING
Blev 2 pass idag med ca en timmes mellanrum. Det första körde jag själv (då brukar jag få superkrafter) och det andra med Adam som också fick till ett riktigt bra pass! Det är helt klart roligare att köra 2 men det blir mer vila.



Block ett 

Kettlebell Muscle - Heavy day
Vikt: 14 kg x 2
Set: 3 varv
Vila: 120 sekunder mellan varv
Double Clean x 5
Double Military Press x 5
Double Squat x 5
Double Push Press x 5
Double Squat x 5

Handstående

Pullups 
BW 3 x (5)
+ 5 kg 5 x (59

Block 2 

Kettlebell swing 
10 x 10 (20 kg, 20kg, 20kg, 24kg, 24kg, 24kg, 28kg, 28kg, 28kg, 28kg)

100 - passet
Ett lekbetonat pass jag slängde ihop (se bild nedan). Började med marklyft (90 kg), sedan handstand push-up (BW), weighted pullups (+5kg) och pistols (BW). 5 reps per övning i en cirkel som jag körde 5 varv av, totalt 100 repetitioner. Tog inte tiden utan fokuserade på kvalitet. Det blev riktigt tungt ändå...


Jag vet, så sjukt snygg bild! 

Adam körde ett liknande upplägg fast med squats istället + att han hoppade över pistols. Vi hjälptes åt att kolla tekniken på varandra och filmade lite!  Om jag hade varit lite mer teknisk hade jag klippt ihop filmerna lite snyggt, slängt in lite text och stentuff bakgrundsmusik, så föreställ dig det när du kikar ;) 



Marklyft. Lite ryckigt, men lätt. 

HSPU - med lite stöd

HSPU - all by myself! PR! 


Weighted Pullups 

Pistols - på höger

HSPU - ser så lätt ut när han gör det!

MAT 
Har börjat bli riktigt sugen på julsmaker.... 













4 kommentarer:

  1. Åh! Istället för att gå och borsta tänderna vill jag riva av ett tufft träningspass! Inspirerande som alltid! Snart dags för lite pepparkakskrydda i havregrynsgröten kanske!?

    SvaraRadera
  2. Going, glad att jag kunde inspirera till lite rastlöshet! Ditt nya träningsupplägg låter inte heller så pjåkigt, hoppas att kunna läsa mer om det på din blogg :) SJÄVKLART är det dags att rota fram pepparkakskryddorna från skafferiet ;)

    SvaraRadera
  3. Wow! Så snyggt med HSPU och pistols! Ska jag också kunna nåen dag :)

    // Dea

    SvaraRadera
  4. Tack Dea, det tvekar jag inte en sekund på att du kommer klara inom en snar framtid :)

    SvaraRadera