onsdag 5 december 2012

6720 kg snatch och mer yoga!

TISDAG

V02-Max protokoll
(Snatch i 15-sek intervaller)
Vikt: 16 kg
Kadens: 7
Set: 60
Tid: 30 min
Tot: 420 reps, 6720 kg

Börjar komma upp i antal reps. Händerna höll och konditionsmässigt kändes det som en lite tuffare jogg. Svettigt men ingen blodsmak ;) Börjar bli dags att köra 80 reps snart, så jag kan börja om med kadens 8.

ONSDAG

Kettlebell Swing
28 kg 5 x (10)
32 kg 5 x (10)
36 kg 5 x (10)
Tot: 150 reps, 4800 kg

Kettlebell Muscle, w. 7, Easy day
Vikt: 14 kg x 2
Reps: 4
Vila: 90 sekunder

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Seesaw Press x 5

Hör och häpna - jag höll mig till protokollet. Och det var tyngre än jag förväntade mig, möjligen på grund av swingarna innan... Men genomförbart och hade en fräsch känsla i kroppen efteråt! Skönt med en lugn dag när h-lvetet bryter ut i programmet de kommande veckorna.

Skill practice (ok då, lek!)

TGU - upp till 24 kg
Pistols - kroppsvikt
Ab Wheel på tå mot vägg
Handstående
Huvudstående variationer

Har fått ny yogainspiration tack vare #inversionarmy.... :)

Dag 5


Dag 4

På tal om yoga.. Yogainstruktören Briohny Smith  som driver quinox la för ett tag sedan upp en otroligt fin yogafilm som spreds över nätet. Nu har hon lagt upp en till där hon tillsammans med sin man utför en väldigt sensuell acroyoga sekvens...


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det kändes faktiskt väldigt bra, tack! Redo att öka tempot snart.

      Radera