tisdag 8 januari 2013

Sista veckan!

MÅNDAG

Kettlebell Muscle, w.12 (medium day)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 6
Vila: 90 sek

Double High Pull x 5
Double Clean + Double Press x 5
Double Snatch x 5
Double Front Squat x 5

Ahh... Sista veckan av KM! Ska bli så skönt att göra annat. Idag kändes pressarna riktigt bra, men mjölksyran i underarmarna vad förrädisk och jag fick ställa ner kloten ett par sekunder mellan pressarna och snatchen under det sista setet.

TISDAG

Förmiddag

Pull-ups
2 reps var 30:e sekund x 20
Vila 1 min
Maxtest - 9 reps
Tot: 49 reps, 12 min

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 22:57
Tempo: 04:35 min/km

Både Pull-ups och löpning kändes bra!
Skönt med morgonträning, det var länge sen. Jag gillar känslan att vakna under passet, sprang mycket på morgonen förut men med IF känns det inte lika lockande. Tränar allra helst precis innan jag bryter fastan. Ett alternativ är att ta lite aminosyror efter passet i väntan på första målet.


Eftermiddag

V02-max protokoll (36/36)
Snatch i 36 sekunder och sedan lika lång vila.
Vikt: 16 kg
Kadens: 17 reps/36 sekunder
Set: 8
Tot: 136 reps

Kul att byta V02-max upplägg, mer fokus på uthållighet och mjölksyratolerans. Tungt!

Idag blev det lunch på EEST igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar