måndag 12 november 2012

Nu börjar det kännas!

Fredagen bjöd på gemensam träning på KC, mycket av det det senaste, kul! Joakim, Fredrik, Eddie och jag körde KM muscle week 3, Heavy day tillsammans. Svintungt. Blev faktiskt förvånad över hur jobbigt det var, men det gick. Idag, måndag, skulle ett set plockas bort, men vilan gjordes även kortare och jag bestämde mig för att vara lite envis och köra med 14 kg. Tidigare har jag tillåtit mig själv att köra med 12 kg på måndagar för att.... ja, jag vet inte riktigt varför.

TRÄNING

TORSDAG
RPM

FREDAG
Pullups
BW 10 x (5) on the minute
Tot: 50 reps, 10 min

Pistols
BW: 5 x (3)
Tot: 15 reps/ben

Lek
Handstående
Bakåtböjningar
Brygga + uppgång
Huvudstående 2 x ca 3 min

Kettlebell Muscle, week 3, day 2 (heavy)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 5 varv
Vila: 120 sekunder

Double Clean x 5
Double Military Press x 5
Double Front Squat x 5
Double Push Press x 5
Double Front Squat x 5


Film från fredagens pass:




LÖRDAG
Vila

SÖNDAG
Yoga

MÅNDAG 
Farmers walk
14 kg x 2
2 x 400 m

TGU
14 kg 3/3

Pullups
BW: 10, 8, 5
Tot: 23 reps

Kettlebell Muscle, week 4, day 1 (medium)
Vikt: 14 kg x 2 (!)
Set: 5 varv
Vila: 90 sekunder (!)

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Double Military Press x 5
Double Front Squat x 5

Fy f-n. Riktigt, riktigt tungt med den korta vilan och 14 kg kloten. Har känt mig matt i kroppen ett par dagar och den känslan infann sig snabbt in i andra omgången. Fick köra push press på de två sista pressarna i 4:e varvet, men 5:e varvet gick det på något magiskt vis vägen. Kräktes nästan, farligt nära. Nästa varvet läggs det alltså till ett varv med samma vila....?! Kan bli intressant.


MAT

Har snackats mycket om att tillskott inte ger samma fördelar som att inta näringen i form av.... (förbered dig att chockeras)... riktig mat. Inte så förvånade kanske, men det tål att lyftas. Slängde hur som helst ihop en laxpasta för att fylla på med lite omega 3 fettsyror och D-vitamin. Blev gott! Godare än både ål och fiskolja...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar