måndag 8 oktober 2012

Post - TSC

Gårdagen bestod av återhämtning, mentalt och fysiskt. Yoga och ett lugnt joggpass fick det bli samt massa mat och slapp i soffan. Bara liiite jobb.... De kommande 2 veckorna har jag ingen strukturerad träningsplanering, utan förbereder mig bara inför nästa träningsprogram samt gör det jag är sugen på. Riktigt härligt!

Idag kom sakta men säkert träningsvärken - och därmed även träningssuget tillbaka.

Begav mig till KC, vilket kändes lyxigt eftersom jag i normala fall har pass på måndagar och därför inte hinner med egenträning. Idag hade jag bytt bort passet till Anders Nilsson, som säkerligen tog väl hand om deltagarna. Adam har uttryckt vid flera tillfällen att han vill börja träna på KC, den trevliga stämningen har smittad av sig även till honom. Adam är grym på bland annat gymnastik och kroppsviktsträning, så han har säkert mycket inspiration att dela med sig av till oss som tränar där, samtidigt som vi kan lära honom mer om kettlebells. Så han följde med idag, skoj!

Malin var på plats och BRILJERADE med sina snygga och tunga TGU. Kul att se!

Dagens träning
Var sugen på djupa knäböj som en kontrast till alla marklyft jag kört, de kändes bra trots träningsvärk i framsida (!?) lår. Swingade för att få kontakt med baksidan och avslutade med att testa det första passet i min nästa träningsplanering kettlebell muscle, där man jobbar med sk komplex och använder dubbla klot vilket ställer höga krav på såväl teknik som styrka och uthållighet. Det var tungt med dubbla 12 kg klot, jag som hade tänkt köra med 14.... Får testa igen om någon dag och sedan bestämma mig för vikt.

Uppvärmning:
Planka, ringar och lätta TGU:s

Swing - 2H:
24 kg 5 *(15)
Tot: 75 reps, 1800 kg

Back squat:
40 kg * 8
5 * (5) 60 kg
Tot: 1820 kg

Kettlebell Muscle "Medium" day
High pull * 5
Snatch * 5
Military press * 5
Front squat * 5
Vikt:12 kg * 2 (dubbla klot)
Set: 4 varv
Vila:120 sekunders vila  mellan komplex

Lek
Lek i ringar
1 muscle-up i ringar
Handstående * 3
"Heels on wheel" race a la Kirjonen challenge ;)



6 kommentarer:

  1. Kul! Hur kändes axlarna, mjölksyra? Det är ju inga problem att höja en vikt mitt i programmet om det skulle bli för lätt, eller sänka för den delen om det blir för tungt.

    SvaraRadera
  2. Jätteskoj! Inte så mycket mjölksyra, mer en "central" trötthet. Ja, det har du ju rätt i, skönt, då slipper jag ju bestämma mig nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt vad olika det är från person till person med uthållighet i muskler! :)

      Radera
    2. Ja, alltså ett par veckor in i programmet så är jag nog inte så kaxig längre ;)

      Radera
  3. Kettlebell muscle verkar ju awesome! Roligt upplägg med en "cirkel". Får lägga det i "to-do"högen när jag är i tillräckligt god form! Anders tog hand om oss men gud vad trötta axlar jag har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli grymt, just "complex" med kb är ett sånt där upplägg som låter så j*vla kul i teorin men när man kör så är det himla jobbigt.... ;) Du kanske hoppar på KM nästa år? Jag lovar att rapportera på bloggen hur det känns!

      Skönt att höra att han fick er att jobba!

      Radera