onsdag 24 oktober 2012

Migrän och svarta bönor

Äntligen sov jag en god natts sömn inatt, helt underbart! Har även haft en riktigt bra dag på jobbet, så man hade kunnat tro att idag, då j-vlar skulle jag få till ett riktigt bra träningspass.

Men nej, jag fick för mig att testa att utesluta morgonkaffet!

Kan vara intressant, tänkte jag kl 6 i morse, att se om kaffet vid morgonfikat smakar bättre då. Det här var, som ni förstår, ren idioti från min sida. Man KAN inte utesluta morgonkaffet utan konsekvenser. Experimentet av att skippa morgonkaffet resulterade i en migränlik huvudvärk som ligger som ett täcke kring mina ögon. Testade att träna, men det blev mer att jag tog mig igenom passet. Tråkigt!

TRÄNING

Handstående x 3

Backsquat 5 x 5 (60 kg, 60 kg, 60 kg, 65 kg, 65 kg)

KM light day:
Vikt 12 + 12 kg
Reps: 4 varv
Vila: 90 sek mellan varv
Varje varv:
Double swing x 5
Double snatch x 5
Seesaw press x 5


MAT

Belönade mig med en god hemlagad middag, en variation av fajitas med svarta bönor och brynt kål.
Stekte ett paket svarta bönor med strimlad vitkål, starka kryddor och chipotlesås. Mixade ihop avokado, vitlök och salt till en enkel guacamole. Serverade bönröran på fullkornstortilla bröd med guacomolen, salsa, cremé fraiche och färska grönsaker. Snabbt, enkelt och gott!


Visste du att baljväxter förlångsammar magsäckstömningen vilket gör att blodsockret
 inte stiger lika högt efter du ätit? Baljväxter kan även sänka blodfetterna och innehåller massvis med vitaminer och mineraler samt protein. Och så är de goda!



En god nyhet, helt i min smak! Långsamt men säkert smyger sig julsmakerna in i min kost....
Älskar julkryddor!

1 kommentar:

  1. Men det kanske inte är kaffets fel. Kolla om det är fullmåne eller nåt.

    SvaraRadera