söndag 27 januari 2013

Knäböj (film!), yoga och valrhonachoklad

Lördagsträningen började sådär. Kände mig omotiverad och inte alls träningssugen, ovanligt för mig att känna så en lördag - det är ju de passen jag ser fram emot mest! Efter en längre uppvärmning med snatch hände det någonting och jag blev på bättre humör, mer motiverad. Testade nya snatchupplägget och det gick MYCKET bra, otroligt nyttigt att testa lite snabbare kadens med ett tyngre klot. Det blev även bänkpress och knäböj, ganska tungt. Testade att maxa bänken, men det gick sådär. Filmade knäböjen för att kolla tekniken lite och se hur djupt ner jag går. Är verkligen ingen expert i styrkelyft, men tycker att det ser hyfsat ut. Hade gärna fördjupat mina kunskaper i detta område. Överlag nöjd!

LÖRDAG

Snatch
Uppvärmning
14 kg x 2 - 5 x (5)
16 kg - 1 x (5)
18 kg - 1 x (5)
20 kg - 5 x (5)

V02-max procoll, MSLaP
Vikt: 20 kg
Kadens: 5 reps/10 sekunder
Vila: 1 min mellan varje set
Set: 12
Tot: 60 reps, 1200 kg

Bench press
20 kg - 1 x (10)
40 kg - 1 x (10)
50 kg - 1 x (8)
60 kg - 4 x (1)
65 kg - PR attempt, fail
Tot: 1240 kg

Back squat
20 kg - 1 x (10)
40 kg - 1 x (8)
50 kg - 1 x (5)
55 kg - 1 x (5)
60 kg - 1 x (5)
65 kg - 1 x (5)
70 kg - 2 x (3)
Tot: 2090 kg

Filmer - knäböj med 55. 60 och 70 kg




SÖNDAG

David deltog på mitt yogapass idag. Var faktiskt nervös över att han skulle vara med, känner en visst prestationsångest. David har tidigare tränat Ashtangayoga och är allmänt grym på det mesta, så det bidrog väl till min nervositet. Väl på plats kändes det enbart tryggt och roligt att ha med honom i salen, han hittade snabbt sin plats i rummet (längst bak i ett hörn) och hängde med i det mesta, trots dagens snabba övergångar och utmanande asanas. Han skrev ett trevligt inlägg idag om sin tidigare ashtangapraktisering och kvällens yogapass. Han kan verkligen allt, fram för allt det här med ödmjukhet :)

Fick även till lite maghjulsträning idag, nu börjar det bli dags att ta tag i det på riktigt.

MAT
Energibalans. Man måste ju äta, om man tränar måste man dessutom äta MYCKET. Varför inte äta gott?

Mitt (otippade) favoritlunchställe -
Slim Food i Nordstan, både salladen och sushin är riktigt goda!


Crispy Tofu på Catoon House 
- Mouthgasm

Helgens matlådefix. 
Kyckling i tomat- och olivsås med kronärtskocka, massa grönsaker och bulgur med soltorkade tomater och blandade bönor.  

Bakad Valrhonachoklad med kanderade nötter, inlagda körsbär & saltglass på Familjen. 
Den mest gudomliga efterrätten jag ätit på länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar