onsdag 9 januari 2013

Morgonpass och slarv med maten

Morgonpass igen!

På grund av ett knökfullt jobbschema denna vecka fick jag ta till morgonträning igen. Hade inte tillgång till dubbla 14 kg klot vilket utgjorde ett litet dilemma i Sierras värld. 16 kg känns nämligen fortfarande för tungt och 12 kg löjligt enkelt i just detta program. Helt klart snatchen som är den begränsande faktorn.

Jag fick således improvisera lite med det allra sista "easy" passet på Kettlebell Muscle. Utförde samtliga High Pull med 16 kg samt 1 Snatch (som jag gjorde utöver de 5 som ingår i programmet), sedan bytte jag snabbt till 12 kg och fullföljde setet. La till ett set till, så 8 varv blev det totalt istället för 7. Nu känner jag mig nöjd och kan med gott samvete lägga det bakom mig. Blundar för att jag har en "heavy" kvar...

Sjukt stolt över att jag testade dubbel snatch med 16, även om det var tungt känns det som en vikt jag kommer kunna bemästra inom kort.

Kettlebell Muscle, week 12 (easy)
Vikt: 12/16 kg x 2
Set: 8

Double High Pull x 5
Double Snatch x 6
Double Seesaw Press x 5

Avslutade med lite proteinpulver. Igår blev det helt fel med timingen kring maten, till omgivningens förfäran... Åt lunchen alldeles för tidigt och hade hade inget återhämtningsmål i samband med mina träningspass, sen middag och inte planerat vad som skulle tillagas.... Fail! Första gången jag känt en sådan "blodsockerdipp" sedan jag började med IF. Förhoppningsvis är det bättre ordning på mig idag.

Livets dryck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar