måndag 2 september 2013

En kropp som funkar!

Kroppen har sakta med säkert blivit bättre. Har inte alls lika ont i bröstryggen och är inte stel i nacken längre. Ska ändå på en osteopatbehandling på onsdag, kan vara bra att kolla läget och kanske få några bra tips på vad jag ska göra/inte göra för att hålla mig i god form.

Träningsmässigt har jag kommit igång igen, men tagit det lite lugnare. Inte ökat vikterna, inte pressat ovanför huvudet då det inte känns stabilt och nästan helt undvikt kroppsviktsträning. Det har blivit lite spinning och de senaste dagarna mer styrketräning. Idag kände jag på 20 kg snatch vilket kändes förvånansvärt bra, då blev jag glad! Kommit till insikt om att jag verkligen försummat min yoga och rörlightetsträning. Tror till och med det kan hänga ihop med min benägenhet att få ont i rygg och höft. Skärpning! Får göra som David och planera in även den träningen och inte tänka att "den gör jag automatiskt". Uppenbarligen får jag inte det gjort annars.

TRÄNING

ONSDAG
Spinning 30
Lite lek på gymmet

TORSDAG
RPM (spinning, 50 min intervallbaserat upplägg)

FREDAG
Snatch 
Vikt:16 kg
Set: 10/10 x 5 (on the minute)
Tot: 100 snatch

Marklyft
Uppvärminng med 60-100 kg
105 kg - 1 x (5)
90 kg - 4 x (10)

LÖRDAG
Backsquat
Uppvärmning 20-50 kg
60 kg - 1 x (5)
55 kg - 4 x (10)

Benchpress
Uppvärmning 20-50 kg
55 kg - 1 x (5)
47,5 kg - 2 x (10)
50 kg - 8, 8, 7

Calisthenics
Handstående, L-sitt, dips

SÖNDAG
Trappsprint
Linnetrappan x 12
70 sek vila

MÅNDAG
Snatch 
Vikt: 20 kg
Set: 10 x (5/5) "on the minute"
Tot: 50 reps

BodyBalance (yogainspirerat pass)
Kroppen kändes fantastisk efter balance passet. Behövde verkligen sträcka ut!

MAT


Riktigt bra pizza får du på Cyrano. Här en Vegetarisk med extra chevré... 


David bjöd på en superfräsch sallad med kyckling, bönor, sallad, koriander, melon, 
gurka och paprika. Chévre Chaud  till det! 


Till något helt annat! Idag var min första dagen på psykologprogrammet, Det känns verkligen som jag hamnat rätt. Nu är jag inne och har påbörjat detta, bara 5 år kvar... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar