måndag 10 juni 2013

Helgens bravader

Det har varit långhelg och för en gångs skull har jag tagit det lite lugnare och inte fyllt min ledighet med jobb. Jag har fyllt den med träning och mat istället! :)

Inför PCC i höst har jag nu lagt upp en träningsplan som fokuserar på just calisthenics. Back squat, deadlift och snatch hänger dock kvar, ska testa att inte släppa de övningarna helt denna gång mellan TSC (med undantag för de 3 veckorna jag är i Italien i sommar, då ryker böj och mark med skivstång). Har en bra känsla, som om det här är början på något nytt i träningsväg. Kroppsviktsträning, löpning, snatch, mark och böj - visst låter det himla kul?

FREDAG

Snatch 
Vikt: 22 kg
Intervall: On the minute
Set: 8 x (6/6)
Ökade med 1 rep per minut. Det kändes! Hög puls.

100 push-up challenge
Antal: 100
Tid: 06:42 - PR!

Jag och Fredrik bjuder på en film vår challenge. Jag spenderar mer tid med att vifta på armarna känns det som, men jag fixar faktiskt 100 strikta push-ups på vad jag anser är en hyfsad tid. Bara att öva upp uthålligheten, hoppas fixa 100 under 5 min snart. Tungt som f-n.



LÖRDAG

Salomon Trail Tour, Skatås
Distans: 6.9 km
Tid: 40:33
Placering: 5
Nöjd, men känner mig otränad jämfört med förra året. Nu ska jag banne mig prioritera löpningen fram till nästa trail tour i slutet av augusti.

Team Kettlebell Center!

Överlevde!

Back squat
20 kg - 20
40 kg - 10
55 kg - 8
60 kg - 5
65 kg - 4 x (5)

Bench Press
20 kg - 20
40 kg - 10
55 kg - 5 x (5)

Kroppsvikt
One arm push-up
Ab-wheel
Handstand

Ja, jag tränade efter loppet. Gick förvånansvärt bra!

SÖNDAG

Yoga
Fokus på rotationer

Teknikträning
"The big 6" från Convict Conditioning:
Push-ups, Squats, Pullups, Leg raises, Bridges, Hand Stand Push-ups

Nationaldagen firades med grillning! 
Hamburgare gjorda från grunden a la Liljeros. 
Min med kyckling som animalier, fantastiskt gott. 

Tävling innebär att man får äta frukost, 
även om man är inbiten IF:are. 

Vardagsglamour...
Sojafärs med svarta bönor, lök, basilika, tomat och broccoli, 
fullkornsspagetti och en vitkålssallad med gurka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar