torsdag 3 januari 2013

En vecka kvar!

Nu inväntar sista veckan på Kettlebell muscle - skönt! Ska sedan ha en kort wash-out period innan nästa träningsperiod börjar, inte helt klar med upplägget ännu.

Haft två dagar av träning med halvflyt. Känner mig i bra form och är motiverad, men är stel i bröstryggen/höger axel och lite orolig över detta. Ingen smärta i samband med träning, men en oro över att något är fel. Dags att kolla upp det, så jag får sinnesro om inte annat.

TORSDAG

TGU
16 kg 2/2
20 kg 2/2

Snatch, V02 max
Vikt: 14 kg
Kadens: 8/15 sek
Set: 30
Tid: 15 min
Tot: 240 reps (3360 kg)

Knditionsmässigt inga problem, hade kunnat fortsätta. Greppet höll bra det också. Har dock haft lite besvär med en stel bröstrygg och kände av detta lite i toppläget på snatchen, ingen smärta men en känsla av lätt obehag, som om jag lätt hade kunnat hamna i ett obekvämt läge. La av efter 30. Dags att kolla upp vad det är som försiggår i min rygg tror jag. Jag skyller på ett halvårs pendlande och tveksam sittställning.

Pullups
4 x 4 (BW)

HSPU
3 st med upphöjning
1 st hela vägen till golvet
Handstående

FREDAG

TGU
16 kg 2/2

Kettlebell Muscle, week 11 (Heavy day)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 4
Vila: 120 sek

Double Front Squat x 5
Double Snatch x 5
Double Military Pressx 5
(Double Clean & Double Pushpress) x 5

Sjukt j-v tungt idag. "Ovanligt att se dig lida så" utbrast en åskådre på KC. det märktes alltså. Åh vad skönt att det är över om en vecka! Har varit kul men samtidigt ett rent helvete med ömsöm tvivel på min egen förmåga att genomföra setet ömsöm en känsla av att vara starkast i världen.

Marklyft
2 x 10 (60 kg)
1 x 10 (70 kg)
1 x 10 (80 kg)
1 x 5 (90 kg)
Tot: 3150 kg

Känner in marklyftet lite inför nästa träningsperiod. Har kört sumodeadlifts i princip hela förra året, har tänkt att köra vanliga marklyft inför kommande tactical. Spännade att se om jag kan komma upp i lite högre vikter, eller i alla fall uppnå samma PR som jag gjorde med sumostyle (127.5 kg). Än så länge känns marklyftet bra, har swingat en del i höst och kört många introkurser där man lär ut just marklyftet så det känns som mycket god teknik har "landad" i kroppen. Jag är förberedd att lyfta tungt!

Skill Practice
Maghjul med gummiband som stöd
HSPU x 5
Handstående

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar