onsdag 30 januari 2013

Träning dagen efter

Jag är konstig.

Efter vila har jag jättesvårt att hitta träningssuget igen. Svårt att driva igång mig själv och prestera. ALLT känns så mycket tydligare efter en vilodag, varenda muskelkontraktion, varenda svettdroppe. "Då kanske du borde vila mer" säger David. Kanske har han rätt (det har han oftast). Men det sitter liksom i huvudet, som allt annat, att jag inte presterar lika bra om jag vilat ordentligt. Sinnessjukt, jag vet.

Inför tävlingar och maxprestationer gör jag givetvis det ändå och jag vilar helt från träning minst en dag i veckan eftersom jag rent intellektuellt förstår att kroppen behöver vila för att kunna utvecklas och bli starkare. Men den här känslan av total matthet och olust till att röra på sig består och är väl något jag får anpassa mig och min träningsplanering efter.

Dagens snatchpass gick alltså inte så värst bra. Seg känsla, mjölksyra direkt och inget ordentligt driv. Mycket jobbigare känsla än förra veckan då jag tränade tidigt på morgonen och inte ätit innan. Idag hade jag ätit och jobbat halvdag - till synes bättre förutsättningar. Tog det väldigt lugnt med mina pull-ups, med lååååång vila mellan setet. Anpassade.

ONSDAG

TGU
18 kg - 2/2
20 kg - 1/1
24 kg - 1/1

Swing, 2-hands
24 kg - 5 x (15)

Snatch
V02-max, 36/36 protokoll
(36 sekunder snatch följt av lika lång vila)
Vikt: 16 kg
Kadens: 17 reps/36 sekunder
Set: 12
Tot: 204 reps, 3264 kg

Pull-ups
Bodyweight - 5 x (5)
+ 5 kg - 5 x (3)
Tot: 40 reps, varav 15 viktade

Nöjd att jag gjorde det ändå, att genomföra passet när jag allra helst vill ge upp är otroligt stärkande. Varje pass behöver inte kännas bra.

Igår åt jag lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar