lördag 1 september 2012

Onyx i Borås och Pullups i Göteborg

Igår spenderade jag dagen med Hillevi i Borås. Naturligtvis förekom det både träning och inmundigande!

Testade ett crossFit pass på anläggningen Onyx - fin anläggning, men passet var väl sådär.
En 30 min WOD där vi skulle utföra 4 varv av följande på tid: 400 m rodd, 12 smala pushups och 12 "amerikanska" kb-swingar. Denna WOD efterföljdes av en tabata-intervall med "air squats".

Det var något oroväckande att tekniken i swingarna var så dålig hos flera deltagare (krökta ryggar, klotet släpandes i marken, ryck med nacken) och trots att instruktören inte själv var med och tränade såg jag inte att han korrigerade en enda swing. Däremot hjälpte han mig med roddtekniken, vilket uppskattades. Teknikgenomgången innan var bristfällig och attityden lite nonchalant. Men efter en pratstund efter passet kände jag ändå att personen ville väl och var kunnig inom sitt område, endast lite osäker bland järnkloten. Kanske gjorde det inte lättare att jag presenterade mig innan som RKC-instruktör innan...

Hur som helst blev jag svettig och fick faktiskt ut lite av passet. Innan passet började tränade jag och Hillevi lite marklyftsteknik, varvid jag blev så sugen på att testa på mitt tidigare max på tävling, 120 kg, och det gick och kändes lätt. Tänkte försöka mig på att lyfta 125, men fegade ur. Har inte vågat testa att maxa fram till nu, men känner att det är bra att kolla formen lite samt att börja lyfta lite tyngre inför TSC den 6 okt.

Eftermiddagen spenderades på KC - halleluja för fokus på teknik och kvalitet! Blev mest "lek" som i mitt vokabulär innebär handstående, ringar, bryggor etc. Avslutade med pullups:

Pullups
2 * (5) Kroppsvikt. Tot: 10.
7 * (3) + 10 kg. Tot: 21.
1* (5) Kroppsvikt. Tot: 5.

Kvällen bjöd på bio och god mat med sambo, så mysigt att komma ut!

Idag blir det 11 km löpning i terräng med ett gott gäng! Önska oss lycka till :)



En av mina tallrikar från EEST sushibuffé i Borås. 
Har en känsla av att det kommer bli en hel del luncher här i höst ;)



Biogodis - så gott! 

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en lite annan (och fantastisk) värld nere på KC...

    Bra jobbat med marklyftet, och bra att du börjar öva på att lyfta tungt! Åtminstone för egen del märker jag att det inte bara är kroppen som behöver öva på det, utan även hjärnan behöver få öva på den stress det innebär att våga lyfta tungt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt :)

      Tror du har helt rätt i att det är mentalt stressigt att lyfta tyngre än man gjort tidigare. Superläskigt skulle jag vilja påstå!

      Radera