tisdag 15 januari 2013

Pull-ups, gruppträning och konditionssug

I går blev det lite Pull-ups och instruerade mitt kettlebellpass. Det är faktiskt rätt otrolig progression måndagsgruppen gjort, just nu jobbar vi mycket på Turkish get-up och de lär sig makalöst fort. Har en otroligt lyxig måndagsgrupp, passet är alltid fullbokat och fyllt av stammisar. Biljetterna släpps en vecka i förväg, alltså vid midnatt söndag kväll. Måndag morgon gick jag in och kollade bokningen för nästa vecka och då var passet redan fullt, med 13 reserver (!) och så har det sett ut även under den klassiska lågsäsongen på gymmen. Dedikerade och starka utövare!

MÅNDAG

Pull-ups
3 varje 30 sekunder x 10
Vila 1 min
8 reps
Vila 1 min
5 reps
Tot: 43 reps

TISDAG

Spinning, 60 min

Idag var jag konditionssugen! Har en rejäl träningsvärk från söndagspasset, fram för allt i magen trots att det inte blev något maghjul eller dylikt den dagen, så en vilodag från tunga vikter kändes skönt. Ett spinningpass kändes istället  på sin plast, helst RPM, favoriten. Till mitt missnöje fanns det ingen RPM-pass som passade mitt jobbschema! Jag gick istället på ett "vanligt" 60-minuters spinningpass och tur var det! Instruktören var fantastisk bra.  Pedagogisk, peppande, hade ett intelligent och innovativt upplägg med ett tekniskt fokus - helt i min smak. Musiken var bra och rummet mörk. Heaven.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar