onsdag 2 januari 2013

Easy start på 2013

2013 började lugnt, även träningsmässigt. Vilade igår och idag kändes träningen lite lättare än vanligt. Var ledig och kunde för ovanlighetens skull köra både ett förmiddags och ett eftermiddagspass med ett oerhört trevligt lunchavbrott däremellan med HilleviYammi Kitchen.

Håller på att planera vårens träningsupplägg, men är inte helt klar med hur jag ska lägga upp det. Det kommer definitivt bli ett marklyftsupplägg med hög volym, viktade pullups och snatch i olika kadens inför TSC. Utöver detta tänker jag syssla med lite clean and jerk samt löpning. Kommer använda TGU och handstående som uppvärmning de flesta dagar. Eftersöker ett roligt millopp till sommaren som jag kan träna inför, tipsa gärna!

TISDAG 
Vilodag

ONSDAG
Förmiddag

Rodd  (uppvärmning)
Distans: 1000 m

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 22:20
Tempo: 04:28 min/km

5 km är en väldigt skön distans för mig, kan utmana tempot och känna fart i benen samtidigt som det är snabbt övergående... :)

Eftermiddag

TGU
16 kg 2/2
20 kg 2/2

Snatch 
Vikt: 20 kg
Antal: 10 x 5/5
Tot: 100 reps

Lång vila mellan seten, ville mest känna in snatchen med 20. Hade en skön känsla, kettlebell muscle i kombination med V02-max protokollet har varit bra förberedelse för tunga snatch. Känner mig framför allt starkare i greppet jämfört med förra året. Var lite orolig att det skulle bli för tungt med 20, nu när jag anmält mig till Tactical Strength Challenge Womens Elite Division... Kan andas ut lite. Är du sugen på TSC? Läs mer och anmäl dig HÄR.

Kettlebell Muscle week 11 (easy day)
Vikt: 14 kg x 2
Set: 6
Vila:75

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Seesaw Press x 5

Kändes otroligt lätt idag. Var lite ofokuserad innan, men kom in i en skön rytm och kände inte ens av någon mjölksyra idag. De senaste KM passen har gjort svinont i underarmarna så det var behagligt med ett lätt pass!



De två bästa aspekterna med min flytt:
1) Bor numera intill Ebay Sushi, mums! 
2) Det tar 10 (Tio!) minuter att GÅ till Kettlebell center!


Har fyllt frysen med det viktigaste!


Avnjöt Incontros söndagsbrunch förra veckan.
 Var så gott att jag och David direkt bokade bord inför nästa söndag!










1 kommentar:

  1. Vet inte om det är roligt eller bra men Åsaloppet går över 10 km och arrangeras mitt i sommaren.

    SvaraRadera