torsdag 17 januari 2013

Dubbel snatch (2 x16 kg) - film!

Bra träningsdag!

Tränade med Anders på Kettlebell Center, riktigt kul! Han fick till massa fina pressar och en hel del snatch.

Kände mig lite matt och trött i kroppen innan så tänkte att träningspasset skulle bli lugnt och skönt. Icke! Efter lite uppvärmning blev jag oerhört taggad på att ge mig på snatch med dubbla 16 kg klot, som jag testade lite smått sista veckan av kettlebell muscle. Då var det riktigt tungt. Idag kändes det betydligt lättare. Pressar dock fram bröstkorgen ganska mycket i toppläget, tror väl fortfarande inte att det kommer att "gå" att få upp dem så jag kompenserar en del. Lite övning och mer tillit på min förmåga så ska det nog se bättre ut snart.

Innan Kettlebell Muscle kunde jag knappt utföra 5 st dubbel snatch med 14 kg och det kändes oerhört skakigt. Idag känns dubbla 16 kg mer stabilt än dubbla 14 kg gjorde för 3 månader sedan... Så något har definitivt hänt! Förmodligen relaterat till mängdträningen, har matat in en bra rörelsebana helt enkelt och blivit starkare. Min David skrev en riktigt bra recension om Kettlebell Muscle idag, läs! Även Joakim har fått några riktigt fina PR efter detta program och han har även skrivit en utvärdering, se den här.

Testade att köra marklyft, inspirerat av en så kallad Bear cycle som jag tränat mycket med inför de föregående TSC. Kändes bra, ganska lätt ändå. Även de viktade chinsen kändes förvånansvärt bekväma. En riktigt, riktigt bra träningsdag kort och gott, mycket nöjd.

TRÄNING

Double Snatch
2 x 14 kg, 5 x (5)
2 x 16 kg, 2 x (4), 5 x (5)
Tot: 58 reps, 1756 kg

Deadlift
90 kg, 1 x (5) - 2 min vila
85 kg, 1 x (5) -2 min vila
80 kg, 13 x (5) - 30 sekunder vila mellan varje set
Tot: 75 reps 6075 kg, 14 min
Jag erkänner... Jag älskar volym!

Pullups 
+ 5 kg, 10 x (3) "on the minute"
Tot: 30 reps, 10 min

Skill practice
Handstand
Skinn the Cat
Ab Wheel 
TGU 16 kg 3/3

Film från dagens Dubbel Snatch med 16 kg. Pressar fram huvudet och bröstkorgen lite onödigt mycket. Andra filmen blir det lite bättre, men det behövs lite övning.






MAT

Belöningen, en post-träning sushimiddag med Anders på Ebay.


13 fantastiskt goda bitar sushi och en rejäl portion sjögrässallad

Anders verkar onekligen nöjd med maten!

Och nu blir det kvarg med bär, nötter och päron - GODIS :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar