söndag 20 januari 2013

Clean & Jerk film, flera PR, mat & fasta!

Riktigt bra träningshelg!

Fastade än en gång med David och det var inga konstigheter egentligen, mådde bra hela tiden och även dagen efter. Intog BCAA i samband med träningen under fastan och kom till insikt om hur äckligt jag tycker det är med dessa aminosyror... Men man vänjer sig kanske? Får testa lite olika sorter. Daniel skriver en bra text om BCAA som kosttillskott för er intresserade. BCAA är egentligen det enda kosttillsskottet jag använder mig utav just nu, men det är väldigt sällan jag tar det (delvis på grund av smaken). Nu när jag äter enligt IF intar jag större mängd lagad mat och huvudmålet sker alltid efter träningen, varför kosttillskott inte har känts nödvändigt.

FREDAG

Förmiddag

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 22:57 min
Tempo: 04:35 min/km

Riktigt härligt med ett morgonpass. Löpning känns faktiskt bäst på morgonen.

Eftermiddag

Kettlebell swing
28 kg, 15 x (10)
Tot: 150 reps, 4200 kg

Double Press
2 x 14 kg, 10 x (5)
Tot: 50 reps, 1400 kg

Back Squat
20 kg, 10
40 kg, 5
50 kg, 5
55 kg, 5
60 kg, 5
65 kg, 3
70 kg, 1, 1 - PR

ÅH vilken känsla! Gick riktigt djupt också. Djupa squats i alla dess former känns betydligt bättre efter Kettlebell Muscle. Är inte lika obekväm i bottenläget. Kändes stabilt. På tal om knäböj så la David upp en film från hans squats i söndags samt en film från när vi testade Zercher Squat för första gången i december.




Skill Practice
TGU  - 16 kg & 20 kg
Handstand

LÖRDAG

Bänkpress
40 kg, 1 x (8)
50 kg, 2 x (6)
55 kg, 1 x (5)
60 kg, 1 x (2), 1 x (1) - PR

Pistols
Body weight, 5 x (3/3, 2/2, 1/1)
Tot: 35 reps/ben

Muscle-up, i ringar
5 x (1)

Clean and Jerk
2 x 16 kg, 2 x (2, 4, 6, 8)
2 x 18 kg, 2 x (2, 4, 6)
2 x 20 kg, 2 x (2, 2) - PR
Tot: 72 reps, 2464 kg

Fjärde gången jag testar övningen Clean och Jerk och tekniken blir bättre för varje gång. Vågade mig på 20 kg för första gången idag! David är grym på Jerk och gav mig lite tips för att få till tajmingen. Han är även en hejare på att redigera filmklipp, se nedan vad han slängde ihop på ett par minuter i går kväll.



Skill Practice
Ab-wheel
Handstand
Stand-tostand bridge

SÖNDAG
Yoga och återhämtning, otroligt skönt för kroppen.

Helgen har i vanlig ordning bjudit på god mat!


Dietistlunch på EEST 


 Ostkaka och kvarg med bär till efterrätt efter smarrig Vietnamesisk middag på Vi Viet


Klassikern - Kyckling fajitas på Texas


Eggs Royal och Amerikanska pannkakor med lönnsirap på Lagerhuset

2 kommentarer:

  1. På tal om aminosyror så är Body science bcaa-xx lemon/lime riktigt god. Smakar fräscht. Som saft typ. =)

    SvaraRadera
  2. Tack för länken, Sierra!

    Både maten och CJ's såg fint ut! :)

    SvaraRadera