måndag 5 november 2012

Kettlebell Muscle och solsemester

Ska köra KM 3 dagar i veckan: måndag, onsdag, fredag. Eftersom jag fick förhinder förra fredagen OCH lördagen fick jag köra dag 3 igår. Idag var det måndag igen, vilket innebär att jag fick köra 2 dagar i rad, med en riktigt elak träningsvärk i låren. Valde därför 2 x 12 kg.

TRÄNING

Kettlebell Muscle, Week 3, Day 1 (Light)
Vikt: 12 x 2
Set: 6 varv
Vila: 120 sekunder

Double High Pull x 5
Double Snatch x 5
Double Military Press x 5
Double Squat x 5

Det är riktigt tungt i pressarna, min svagaste länk. Samtidigt bli jag lite chockad varje gång över hur andfådd och svettig jag blir, men på något vis klarar man det nätt och jämt. hade säkert fungerat med 14 kg också, men eftersom jag dessutom lekte med dubbel snatch igår ville jag inte spela våghalsig.

Kettlebellspass
Instruerade även ett kettlebellpass med fokus på clean. Det gick riktigt, riktigt bra idag. Vissa dagar känner jag att det är svårt att instruera, att hitta de rätta orden, fånga gruppen, se individen och samtidigt vara peppande och glad. Men idag hade jag flow.


LIVET

Det är kallt och regnigt ute. Till min tröst har lussekatterna börjat dyka upp, älskar lussekatter! Känner ändå att en solsemester hade varit på sin plats. Fylla på D-vitaminförråden lite. Just nu befinner sig min mamma och mina 2 småsystrar i Palm Springs. Jag är inte bitter. 


Från förra årets semester, jag och min syter Victora i Palm Springs. 
Det är livet det. 

1 kommentar:

  1. PM, heavy och medium på raken, då får man köra 12 kg. :)

    SvaraRadera