lördag 22 september 2012

PR i marklyft och lite hopprep

Yes!

Har haft en mental spärr med marklyften sedan sista TSC då jag misslyckades med ett lyft. Har bytt till sumostil och idag var det dags att maxa för att se hur jag ligger till. På tävling har jag lyft 120 kg förut och en gång har jag lyft 125 kg hemma. Har testat 125 kg ett par gånger efter dess men inte lyckats göra om det.

Idag var det dags för ett nytt försök, så jag tog med Adam till gymmet och körde mark. Resultatet:

60 kg - 10, 5
100 kg - 3, 3, 3
120 kg - 1
125 kg - 1
127,5 kg - 1 PR! 
120 kg - 1
Tot volym: 2292,5 kg

Klarade alltså ett nytt PR, 127,5 kg! Inte jättesnyggt, men helt ok för PR, får se om jag vågar lägga upp filmen senare.. men kan bjuda på lite hopp så länge. Lekte nämligen efteråt med lite hopprep, sedan var jag nöjd för dagen.





Lite bilder från utbildningens andra dag, som gick strålande! Fotografering av måltid för att validera matdagboken. Och för att kunna blogga om det såklart... ;)




God mat (och fika... ;)) bjuds det på Arken - rekommenderas! 

3 kommentarer:

  1. Vad stark du är kvinna! Och vad snyggt du hoppar rep! Har ett hopprep hemma och försökte träna med det en gång. Trodde att det var som att cykla, har ju kunnat det en gång i tiden, men det var hur svårt som helst. Klarade inte många hopp innan repet trasslat in sig i fötterna. Kanske får ge det ett par chanser. Övning ger färdighet, eller?! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Cathrin! Hopprep är jag inte direkt någon expert på, men tack iaf :) Övning ger färdighet, precis som du säger!

    SvaraRadera
  3. Fasen vet om något maxlyft egentligen är så snyggt, grattis igen! :)

    SvaraRadera