söndag 9 december 2012

Hagabrunch och mogna beslut

Öppnade ätfönstret på Hagabadets fantastiskt goda brunchbuffé. Till alla twitter- och instagramföljares förfäran la både jag och David ut bilder på maten vilket fick många att "se dubbelt". Vår poäng var att vi skildrade olika perspektiv på maten, Davids tallrik innehåll bland annat en masa korv och min en massa lax :)

Har du inte testat deras buffé redan rekommenderar jag att du gör det. Några färre rätter, vällagat och gott, bra smakkombinationer och mysig lokal. Speciellt förtjust i senapssillen och laxen! Har för övrigt precis upptäckt att jag gillar sill, lämpligt med tanke på att det snart är jul. Sill är dessutom ett livsmedel med riktigt bra näringsvärde.

Dagens brunchbilder, mycket mat förvisso men då är detta ett av två mål jag äter. En av fördelarna med att äta enligt periodisk fasta. För er som undrar hur det kommer sig att jag inte väger 200 kg men postar så många bilder på till synes överflödiga portioner. Det är det totala energiintaget i relation till energiförbrukningen som avgör vikten.  





Bestämde mig för att hoppa över dagens yogautmaning - skorpionen. Har helt enkelt inte den rörligheten i axlarna för att klara av det, så det luktade katastrof. Valde att göra en helt vanlig Sirsasna (huvudstående) istället. Ett moget beslut. 



Och sedan V02-max....
Vikt: 16 kg
Kadens: 7
Set: 37
Tot: 259 reps, 4144 kg

Var taggad till tänderna, hade laddat med brunch och yogapass och fick till och med stå i Davids ökända kök och snatcha, bara det bäddade för ett toppenpass. Men det blev katastrof. Körde med Eleiko-klot och mina händer är vana vid RKC-klot och det kändes som om jag hade använt massa krita, ett otroligt fast grepp. Long story short så slet jag upp händerna rejält. Hade tänkt köra 70-80 set men ställde undan kloten vid 37. Ännu ett moget beslut. 


7 kommentarer:

  1. Ops. Jag får försvara mina värdelösa Eleiko-klot med att det inte fanns andra klot att köpa i Sverige när jag började med det här. Ska fixa hem ett riktigt 16-klot i veckan.

    SvaraRadera
  2. Bra ursäkt! ;)

    Ditt kök var ju en fantastisk bra träningslokal annars, tror att KC fått kokurans!

    SvaraRadera
  3. Nästa TSC kör vi i Davids kök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Marklyft i köket hade varit nåt det! :)

    SvaraRadera
  5. Haha, ja det vore något! Bara jag slipper snatcha med Eleiko-klot ;)

    SvaraRadera
  6. Kök rockar som träningslokal! Jag håller dock KBC högre som tävlingsarena (TSC).. Nu har jag i och för sig inte sett just Davids kök. Kanske har nåt extra?

    SvaraRadera