fredag 14 september 2012

Veckans träning

Denna vecka har ingenting gått som planerat och jag har haft alldeles för lite tid för att träna som planerat. Det har  blivit mindre styrka och mer löpning än tänkt. Jag har heller inte hunnit blogga, här kommer därför en liten sammanfattning av min träningsvecka för den intresserade.

Måndag 

Åkte till Halmstad med jobbet på en 3-dagars konferens. I hotellets gym hittade jag bland annat en 16 kg kettlebell så jag fick ändå till ett bra pass.

Uppvärming på löpband
Swing 5 * 20. Tot: 100 st
Clean och Press 1 (1,2,3,4), 1 (1, 2, 3), 3 (1,2). Tot: 50 st 
Upphopp på bänk 10 * 10
Pistols Singlar 10/10 Tot. 20st
Snatch 20/20, 20/0, 15/15, 15/15, 15/15, 15/15,. Tot: 200 st. 
Saltbad

Ett minst sagt pulshöjande pass. Har inte kört några pressar alls på väldigt länge, vilket olyckligtvis kändes. Fram för allt vänstern begränsade mig och det är snart dags att börja ägna just pressen lite mer uppmärksamt känner jag. Efter TSC! I övrigt kändes det bra!


Tisdag 

Morgonlöpning längs havet i Tylösand, 45 min. Kuperad terräng.
Också ett gott pass som satt där det skulle.
Konferens hela dagen och middag på Wapnö slott hela kvällen.


Onsdag  

Sista dagen i Halmstad!
6 km på¨löpband
3 * 5/5 enbensmarklyft med kb
Maghjul 3 * 10

Torsdag 

Trött efter jobb i Borås och sedan direkt PT kunder, men lyckades ändå få till lite tunga marklyft mm.

Deadlift bear cycle
Uppvärning: 85 kg 2 * 8
Set 1: 105 kg * 5
Set 2: 95 kg * 5
Set 3-15: 85 kg  13 *( 5)
Pullups BW: 5 varje minut i 10 min. Tot 50.  
Snatch 16 kg. 20/20, 15/15, 10/10, 5/5. Tot 100. 

Fredag  

Vilodag. Men blev ändå lite lek på KC! Bland annat pistols, handstående, musckle-ups i ringar och viktade chins. Testade att maxa med  + 10 kg, blev 7 reps. Behöver slipa på tekniken, hade nog klarat lite mer känns det som. 


Lite gott och blandat från veckan. 


 Nöjd tjej!






 Havet



Saltbad 


Laxbutiken!







En av mina duktiga PT-kunder. Riktigt bra går det för den här tösen... :) 

2 kommentarer:

  1. Wow, det var inget scandic-gym dedär! Halmstad kanske inte är så tokigt ändå?

    SvaraRadera
  2. Halmstad var mer än okej, riktigt trevligt ställe. Får nog bli utflykt dit snart igen, häng på vettja!

    SvaraRadera