onsdag 19 september 2012

Näääääästan 100

Långa jobbdagar och miljoner projekt... Just nu är det jäktigt. Men samtidigt jättekul! (humörsvängningar är mitt nya allmäntillstånd...) För att göra saken värre har jag fastnat i TVÅ bilköer idag vilket medfört en total restid på en sisådär sex timmar. Äckligt.

Nackdelen med att ha så mycket att göra, men ack så lite tid är att det känns som att träningen blir lidande. Men jag undrar om det bara är ett påhitt? Jag sitter ner fler timmar än jag är van och blir otroligt rastlös, så på ett sätt har jag mer energi på gymmet. Jag gör det mer ordentligt liksom även om det blir färre pass, make sense? Ännu en nackdel är att jag knappt hinner blogga, vilket är synd eftersom jag tycker det är otroligt skönt att skriva av sig lite och summera min träning.

Lyckligtvis har jag en umgänges krets som får mig att må bra. Tack Sophie för dagens sushilunch på EEST. Och tack alla på KC för att ni får mig att vilja bli bättre och starkare för varje dag!


Tisdag 18/9 

MarklyftspassKC

70 kg * 8
90 kg * 5
100 kg * 5
110 kg * 3
105 kg * (5 ,5, 4, 4, 3, 2, 2) 
Tot vol:  4465 kg

Inte jättenöjd då marklyften kändes sådär, jag var ganska tankespridd under lyftet, inte ok. 

Handstående så länge som möjligt utan vägg * 5
(tog tid vid ett tillfälle, ca 25 sekunder tror jag)


Onsdag 19/9

 Snatchpass, trots att jag hade planerat in vila. Tar vilan imorgon istället, behövde röra på mig! Jag skuller på David Liljeros som utmanade mig igår med ett fantastiskt utfört snatchtest.

(Allt med 20 kg kb)

TGU 2/2
Swingar 2 * 15
Snatch 5/5
Snatchtest 5 minuter: 97 reps

Sjuuuuukt frustrerande att jag inte lyckades göra 100. Det här var tungt. Riktigt tungt. Mina underarmar är fortfarande som cementblock!

Pullups
BW: 5, 2 BW
+ 5kg: 10 * (3) on the minute

Squats 
Uppvärming 20 kg * 10
60 kg (5 * 5)
Tot vol : 1700 kg 

Enbens marklyft 20 kg kb
3 ( 5*5)


Vårt gym! Riktigt praktiskt stressiga dagar. Glömde filma snatchtestet, men tog en bild direkt efteråt... ;) Nästa gång filmar jag OCH slår 100.  



Dagens citat som blev oerhört poppis på min twitter och fb. Sunt förnuft eller vad säger du David?? 



Gårdagens vegetariska middag. Vad hungrig jag blev nu!

5 kommentarer:

  1. Hejdlöst bra!! Haha, jag kommer aldrig nå 100 före dig i 20/32 kg-klassen! Det är bara att buga, IGEN! :D

    Om definitionen för sunt förnuft är vad vi tycker om saken är jag med på det! ;)

    SvaraRadera
  2. OMG, vad är dendär maten! Har du gjort den? Vart får jag den? Nu helst? (BTW sjuka pass, önskar jag hade det flytet nu!)

    SvaraRadera
  3. Hillevi, den var awesome. Svarta bönor, chipotle, lök, paprika och vitkål som jag stekte ihop och serverade med en generös klick creme fraiche och massa stark salsa, svepta alltihop i en jätte-fullkornstortilla. Hade lagat till 2 matlådor men åt upp allt :S Får bjuda på den någon dag!

    Flytet kommer när man minst anar det, håll ut! :)

    SvaraRadera
  4. Shit, helt sjukt bra snatchat... Verkligen imponerande! Tycker marklyften verkar bra också, men det är störigt när man inte får med sig skallen riktigt.

    SvaraRadera