torsdag 20 september 2012

Kunskap

Mår förvånansvärt bra efter gårdagens snatchtest. Det var ganska så smärtsamt under tiden och jag undrade verkligen hur det skulle gå idag. Men om jag ska vara helt ärlig så känner jag ingenting. Hade mer träningsvärk efter ett 10 min TRX pass i måndags (har fortfarande lite ont i obliquerna!). Det där med träningsvärk är banne mig kryptiskt. Tänkte i vilket fall vila idag. Hört att det ska vara bra :)

I helgen blir det jobb, ska hålla en kostrådgivareutbildning. Är väl förbered men liiiiite nervös förstås. Och sen ska jag träna. Givetvis.

Funderat mycket idag på det här med kunskap och hur olika alla resonerar kring det. Jag tycker det är jätteintressant att lära mig nya saker och ta del av andras perspektiv, men samtidigt vill jag lyfta det jag tycker mig "kunna". Det är jobbigt att inte ha alla svar och vissa svarar på denna inre konflikt med att helt enkelt bli övertygade om en viss sak, även om det saknar förankring. Jag reagerar istället med att bli förvirrad och letar sönder mig efter en vettig lösning...

Visst, det är jobbigt att säga att man inte kan, men det är min övertygelse att kunskapstörsten och ödmjukheten alltid bör finnas där för att vi ska må bra. Så det jobbar jag på.

Hoppas på nyfikna och öppensinnade elever i helgen och att jag får minst en fråga jag inte kan besvara på rak arm :)

3 kommentarer:

  1. Om jag inte tappar inspirationen skriver jag nåt om detta i helgen. Det har blivit en väldigt stor diskrepans mellan vad som är beprövad vetenskaplig stringens och vad som selektivt kan plockas från smörgåsbordet "Internet".

    Träningsvärk är verkligen ett mysterium ofta! Lycka till i helgen!

    SvaraRadera
  2. Eller rättare sagt - dessa två ansatser har blandats ihop.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du finner inspirationen till att skriva om detta, hade varit intressant läsning! Tack!

    SvaraRadera