tisdag 25 september 2012

Nedräkning - 11 dagar kvar till TSC

Om en och en halv vecka är det återigen dags för TSC!

Hade en väldigt bra träningsplanering inför denna omgång, men livet kom emellan och jag har inte riktigt kommit dit jag ville inför denna TSC.  Har aldrig jobbat så mycket som jag gör nu och jag har aldrig tränat så här lite. Ska ändå bli spännande att se hur dessa förutsättningar påverkat min styrka, mycket möjligt att den fysiska vilan gett mig bättre återhämtning.


Höstens TSC - 6 oktober

Idag tog jag mig till KC - där blir man aldrig besviken. Tränade med Joakim Norman, en kille som är bra på det mesta men inte skryter om det. Riktigt duktig och trevlig! Han höll koll på mina marklyft, inte en dålig rep gick förbi obemärkt, otroligt nyttigt för mig. Norman ska tillsammans med bland andra David Liljeros, Malin Kirjonen och mig själv köra en omgång av ett träningsupplägg som heter kettlebell muscle där man använder dubbla klot och jobbar med "Complex" av flera övningar i följd. Mer om detta inom kort!

Uppvärming
TGU (16 kg) - 2/2
2-H swing (24 kg) - 10 * 10

Marklyft - bear cycle
70 kg - (10)
90 kg - (5)
110 kg - (5)
100 - (5)
90 - 11 * (5)
Tot volym: 7150 kg

Pistols (BW) - 5 * (3/3)
Tot: 15 reps/ben

Pullups (BW) - 7/7/7/4/4
Tot: 29 reps

Handstående med press - 3 * (1)



Dagens pass kändes bra, de tunga marklyften (110 kg) var just det, tunga. Detta var dock min sista omgång av Bear cycle så det var tur att det kändes :)  Har känt mig tight i axlarna så körde lugnt med mina pullups idag. Swingarna kändes sköna. Mina pistols kändes ok, men fick lite kramp i höften. Nu är det bara att hålla tummarna. Imorgon är sista tunga snatchpasset!

2 kommentarer:

  1. Vackert DL-pass och fin bild!

    Vi måste flytta upp de där affischerna, irriterar mig varenda gång jag är där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dubbelt tack! Vi får fixa det på fredag... :)

      Radera