fredag 21 september 2012

Kostutbildning, träning och pizza!

Dag 1 på kostutbildningen genom deep bodywork gick lysande! Riktigt bra diskussioner och intelligenta frågor ställdes. Det blev självklart lite debatt mot slutet av dagen, vilket jag gillar ;) Vi täckte näringslära, näringsrekommendationer, dieter och metoder för kostundersökningar idag. Dessutom fick de göra  praktiska övningar, som en 24-h recall på varandra. Ser fram emot resten av helgen!


Matprat när den är som bäst! 


Efter dagens utbildningen åkte jag till Sportlife Lindholmen för att springa lite. Som några av er säkert märkt gillar jag inte regn :/ Blir en mes så fort vattnet börjar välla ner. Tänkte försöka mig på en mil. Halvvägs började jag dels ha j-vligt tråkigt, men kände mig även matt och lite konstig i kroppen. Efter 6 km tänkte jag lägga av, kändes inte bra helt enkelt. Samtidigt villa jag inte "ge upp" så jag rättfärdigade ett kortare pass med att springa sista km snabbt! 7 km blev det totalt, men glömde helt av att kolla tiden. Höll  ett 4:48 tempo km 0-6 och uppskattningsvis 04:20 den sista km.

Från en besvikelse till en annan, gav jag mig på ett maxtest av pullups med kroppsvikt. Satsade på 15, klarade 12. Suck. Ömkade mig på Twitter och fick fina kommentarer från bland annat den kloke mannen Liljeros som poängterade att rationalisering är en viktig egenskap. Men fick också kloka ord av Daniel och Patrik. Vad skulle jag göra utan er? Gräva ner mig totalt i självömkan? ;)


Pizza gjord på tortillabröd, salsa, jalapenos, sojabitar, quornfärs, paprika, ost och en klick creme fraiche. Sallad på vitkål, romansallad, röd pesto och morötter till - mums!

Lagade en utsökt pizza för att försöka rädda humöret! Pizzan blev bränd, men riktigt god ändå som tur var. Visst ser den aptitlig ut? Min sambo Adam blev sugen på ett träningspass, så jag följde med som stöd. Väl på plats gjorde jag några set med pullups för skoj skull (5 * 5) och de kändes riktigt bra! Övade dessutom fristående handstående och slog nytt PR, 55 sek! Adam filmade mitt försök efter rekordet (30 sek), se nedan. Inte jättefin men ändå rätt bra för att precis ha stått i nästan 1 min. Kul att träna med Adam, det får bli mer sådana här "lekpass".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar