lördag 15 september 2012

Nya swingare, snatchrekord och S.P.I.C.E

Jag och Malin höll vår första kettlebell-intro kurs idag på KC, vilket gick jättebra! Jag och Malin kompletterar varandra jättebra och det kändes jättebra att ha henne där. Extra roligt var det att vi hade familjemedlemmar med i gruppen, min mamma och hennes pappa. Samtliga deltagare gjorde enorma framsteg på ynka 2 timmar - vilket gäng. Otroligt inspirerade att se.

Min mor och far är på besök från Torsby, så vi tog en härlig lunch på Le Pain efter introkursen. En räkmacka, cappuccino och blåbärsbakelse blev det för min del.

Jag klämde även in ett träningspass. Var egentligen inte så sugen på att träna och funderade länge på att strunta i det, men det visade sig bli ett riktigt bra pass (visst är det ofta så?! Måste ha med låga förväntningar att göra...). Jag körde marklyft och tekniken höll bra hela vägen trots en ökning i arbetsvikten till 90 kg. Har inte vågat göra statchtestet på länge med 16 kg och TSC närmar sig med framsteg så det känns vettigt att kolla formen och hur man ligger till. Så jag avslutade med ett sådant test, trots att händerna (och jag!) var rätt slitna. Känner mig rätt nöjd, men satsar helt klart på en högre siffra till TSC och håller tummarna att jag fortsätter utvecklas i marken.


TGU 
2/2 16 kg


Marklyft
Uppvärmning:
60 kg * 10
90 kg * 3
Arbetsset:
Set 1: 5 * 107.5 kg
Set 2: 5 * 97.5 kg
Set 3-15: 13 * (5 * 90 kg)
Tot vol: 7325 kg

Snatch 16 kg
133 reps på 5 min
Vol: 2128 kg = 426 kg/min

Middag på S.P.I.C.E och bio med fantastiskt sällskap fick avsluta denna goa dag!



Vegetariska dumplings med svamp och tofu




Järnplatta med räkor, grönsaker och chilli


SJÄLVKLART köpte jag morotsmuffins på 7-eleven + lösgodis (choklad!) som biosnacks.... Kommer sova gott nu. 

2 kommentarer:

  1. 133 reps, du är så JÄKLA grym! Riktigt inspirerande! :)

    SvaraRadera
  2. Jag siktar på 150, men tack Daniel! :)

    SvaraRadera