tisdag 12 februari 2013

Semla, yoga och snatch

En sådan där dag då man verkligen VILL träna, mår bra i kroppen men tidsplaneringen liksom inte går ihop. En sådan tag trodde jag att det skulle bli, men jag lyckades få till träningen rätt bra ändå. Ah, vardagen!

TRÄNING

Förmiddag

Yoga 
Gruppen växer. Sedan vi införde passet på prov för 3 veckor kom 8 personer, sedan 12 och denna vecka 17 stycken. Verkar alltså som om det är fler som gillar och har möjlighet att träna förmiddag. Följ med du också, tisdagar klockan 08:00 på Nordic Wellness Almedal. Fokus ligger för tillfället på rörlighet i bröstrygg och axlar. Passet innehåller mycket dynamisk stretch, något som min kropp svarar mycket bra på. Har jag haft ett för långt uppehåll från yogan blir jag tyvärr stel och får lätt ont mellan skuldrorna. Det är helt klart beroendeframkallande, så kom bara om du vågar!

Dips (bar)
BW - 3 x (10)
Tot: 30 reps

Pull-ups
BW - 5, 12
+ 5 kg - 8, 6, 4, 4, 2
Tot: 41 reps

Eftermiddag

Snatch, VO2-max protocoll (36/36)
Vikt: 16 kg
Kadens: 17 reps/36 sekunder
Vila: 36 sekunder mellan varje set
Set: 14
Tot: 238 reps, 3808 kg

Slängde in ett snachpass mellan tvättar nu på kvällskvisten. Det var riktigt tungt - sved rejält i underarmarna redan efter 8 set - men jag lyckades på något vis genomföra 2 set mer än förra gången med bra driv och vad som kändes som god teknik. En fördel med hemmaträningen är (förutom att jag sparar mycket tid) att jag kan träna i vad jag vill. Sport-BH och slitna (men otroligt sköna) tights blev det idag.

MAT

Det har nog inte undgått någon att jag gillar det här med MAT. Gillar färglad och typiskt "hälsosam" mat men är en sucker för godsaker. Ihop med mitt träningsintresse funkar det och jag upplever att jag har ett balanserat kostintag. Enligt David är jag ett kakmonster. Avgör själva genom att följ mig och mitt matliv via instagram: @sierradegoldsmith. Har exempelvis börjat lägga upp mina hemmalagade lunchlådor under #dagensmatlåda. Sån är jag.


Årets semla från Brogyllen imundigades igår kväll kl. 22:00. 
Riktigt god!


Idag testade jag fuskvarianten på espressohouse - gott men inte semla. 
Kardemummamuffins fylld med mandelmassa, toppad med flagad mandel. 


#Dagensamtlåda
Matvete med 3 sorters bönor, sojafileér, knäckebröd och en god sås på kesella och pesto gjort på paprika och cashewnötter.   

1 kommentar:

  1. Kul med yogan! Liiiiiite tidigt för mig, tyvärr. Trodde det skulle komma nån kommentar om smör, philadelphia och hetvägg. ;)

    SvaraRadera