söndag 19 augusti 2012

Marklyft och matinspiration

Nu är det snart dags att börja pendla till Borås och jobba arslet av mig. Inför detta fyller jag mina dagar med en härlig kombination av PT-kunder, jobba med företaget, hålla träningspass på Sportlife, massor av träning och god mat. Har ätit väldigt god mat det senaste...

Idag blev det lätta snatch enligt följande protokoll: 14 kg: 20/20, 6 * (15/15) - totalt 200 reps, minimalt med vila mellan set. Jag körde även bear cycle marklyft vilket för första gången på länge kändes riktigt bra. Efteråt blev jag nyfiken på om jag med mina justeringar i tekniken kunde lyfta 115 kg (vilket jag inte klarade förra veckan beroende på höftsmärtor). Det gick och kändes lätt, härligt! Har ingen smärta i höften längre.

Efter ett härligt gäng PT-kunder som jag satte igång med att lyfta mark och nöta TGU teknik med, blev det matpaus med Vican på Kulturkalaset. Gösses vilka härliga smaker, de har mat från världens alla hörn. Jag har under veckan hunnit testat de flesta vegetariska och fiskalternativen. Avslutade med att hålla ett härligt yogapass och lagade en tikka masalagryta med tofu. Nu blir det filmmys med sambo, hundar och lillsyrran!

En liten inblick i hur matintaget sett ut för mig den senaste veckan. Jag har tränat mycket och ätit ofantliga mängder ;)









2 kommentarer: