måndag 11 februari 2013

Snart blir det tungt på riktigt

Morgonpass!

Himla skönt att ha träningen gjord på förmiddagen och just det här passupplägget funkar som tidigare nämnts ypperligt bra på morgontimmarna. Fått för mig att lunchlådan smakar som bäst de dagar jag tränar förmiddag, ännu en bonus.

Deadlift, Verkhoshansky peaking plan
Week 4, day 1 (1RM: 125 kg)

57,5 kg (45 %) - 10
70 kg (55 %) - 8
80 kg (65 %) - 5
92,5 kg (75 %) - 4
107,5 kg (85 %) - 3
107,5 kg (85 %) - 3
Tot: 2550 kg

Pull-ups
10, 8, 6, 6, 6, 4, 4
Tot: 44

Passet gick bra, men 107,5 kg kändes något tyngre än förväntat. Inne på vecka 4 av 6 av marklyftsprotokollet! Sneglade lite på fredagspasset och satte nästan min BCAA i halsen - det kommer bli riktigt, riktigt tungt för mig. Positiv ångest!

Dagens smaskiga matlåda, kyckling stekt i ett berg av vitkål och broccoli med fusilli, lite keso och hotsauce.





5 kommentarer:

  1. Grym träningsmotivation! Vad började du med för vikter? Svårt att tro att du vart nybörjare ;). Maten ser mumsig ut var hittar du din inspiration? / litenburk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liten burk, kul att du hittat hit!

      Jag började naturligtvis med lättare vikter :) Men är fortfarande en nybörjare i många avseenden, som jag ser det är det det träningen går ut på, att alltid sträva efter en utveckling och progression. Kanske är det därifrån jag hittar min träningsmotivation (och från starka PT-kunder som dig såklart!)

      Matinspirationen kommer från att jag pratar och läser om mat hela dagarna, yrkesskada!

      Radera
  2. Jag kollar allt till dig ibland för att se hur det går för dig. :) väldigt inspirerande att läsa om din träning! På tal om din starka ptkund så har jag kommit på ytterliggare ett moment som bidrar till benstyrkan. När man har jobbat med enbart herrar genom åren så sitter man ogärna på ringen på toa utan bara precis ovanför i luften. Då behöver man inte heller känna sig skrämd utav jägarvila sen när man gör fystest... Lite sjukt men sant! ;)
    Om du hade delat recept då och då så hade man inte blivit ledsen, det ses smaskigt ut! :D/ Litenburk

    SvaraRadera