tisdag 19 februari 2013

Löpning är farligt

Yoga
60 min morgonyoga. Så himla skönt för min kropp.

Dips
BW - 16, 10, 10
Börjar kännas stabilt, snart dags för dips i ringar.

Löpning
Distans: 7 km
Tid: 31:38
Tempo: 04:31 min/km

Tisdagar är riktigt sköna. Dels yogan på förmiddagen och sedan ett konditionspass de dagar det känns bra.

Känner jag mig sliten eller inte hinner så hoppar jag helt enkelt över löpningen/spinningen. Konditionspassen har låg prioritet i mitt nuvarande träningsupplägg, men igår kändes löpning helt rätt. Min kropp reagerar rätt kraftigt av löpningen, vilket gör att träningsformen lockar mig. Blir otroligt svettig, trött in på cellnivå och hungrig som ett djur efteråt. Får världens endorfiner, går omkring med ett leende på läpparna resten av kvällen.

Löpning är på det viset livsfarligt för mig, så lätt att bli beroende och i för stor volym blir ju detta kontraproduktivt till mina andra mål. Lätt att hamna i en nedbrytande fas och tappa vikt och styrka. Men just nu har jag det under kontroll, tacka vet jag att det är så jobbigt!

Det här receptet är jag hungrig på just nu. Verkligen fått dille på matiga sallader. Detta kan härledas till att Liljeros är så bra på att laga otroligt goda sallader!

2 kommentarer:

  1. Ja, löpning har vi olika erfarenhet av, helt klart. :) Bra att du gillar mina sallader, men dina är inte så dumma heller!

    SvaraRadera