onsdag 27 februari 2013

I Davids kök

Det är något speciellt med att träna i Davids kök. Bra utrustning, lagomt med yta och så mår jag himla bra där. Hög trivselfaktor helt enkelt. Betade av ett mycket bra pass där imorse, kände mig stark. Framför allt i pullups.

Snatch, VO2-max (36/36 protokollet)
Vikt: 16 kg
Kadens: 17 reps/36 sekunder
Vila: 36 sekunder
Set: 12
Tot: 204 reps, 3264 kg

2 set mer än förra veckan och en betydligt bättre känsla i kroppen, fantastiskt!

Pull-up
BW: 3
+ 5 kg: 9, 7, 7, 5, 3 (31 st)

Kändes lätt idag, vilan igår gjorde sitt.

Ab-wheel
3 x 15

Sedan blev det lunch på EEST <3

Till något annat. Har gått upp ca 4 kg de senaste månaderna och höjt min fettprocent ett par enheter. Känner mig starkare och "tåligare" på något vis. Tror jag trivs bättre med den här vikten faktiskt och att många av mina nya PR är korrelerat till detta. Konstig kommentar kanske, men jag tycker det är viktigt att lyfta att det inte alltid är så ändamålsenligt att minska i vikt och fettprocent. Det är klart att jag vill se bra ut, men mina träningsmål är kopplade till funktion och prestation. Jag vill mycket hellre vara stark än att se stark ut, det är viktigt för mig. Dessutom brukar de två hänga ihop!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar