söndag 29 juli 2012

Söndagsgos

Idag vikarierade jag på ett yogapass på nya klubben Sportlife Odinsgatan, där jag också kör PT. Vilken härlig energi det var bland deltagarna! Hoppas de behöver vikarie ofta :)

När jag kom hem gick jag och min sambo Adam till gymmet och körde ett styrkepass. För min del blev det dag 3 "easy" inför TSC vilket innefattade:


  • TGU 14 kg, overhead lockout walk, mobilty exercises shoulders
  • Snatch 14 kg (25/25, 15/15, 15/15, 15/15, 15/15, 15/15, 15/15 = 200 reps) på 10 minuter
  • Sumo deadlift bear cycle, 5 reps/set. Set 1: 100 kg. Set 2: 90 kg. Set 3-15: 80 kg.

Passade på att få Adam att filma och fota mina marklyft för att få lite feedback på tekniken. Lyckades olyckligtvis inte ladda upp filmen här på bloggen, men bjuder på lite bilder tills jag utvecklat min tekniska förmåga...
Tränar på sumomarklyft med neutralt grepp


Jobbar med att få axlarna att stanna på rätt plats



Som styrkegurun Daniel skulle ha sagt: "Träna och få valkar i händerna istället för på höfterna." Jag har definitivt lyckas få valkar i händerna...

2 kommentarer:

  1. Haha, "styrkeguru" var sannerligen inget dåligt beröm! ;)

    Du ser stark ut, kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer ju! Tack, det ska jag ;)

      Radera