söndag 15 juli 2012

Snabbmat

Snabbmat, vilken negativ klang det har. För mig är snabbmat vardagslyx och med lite eftertanke innan beställning kan det bli rätt så näringsrikt och gott :-)

Några förslag på bra snabbmat ute:

Pita -
wraps med gott innehåll tex räkor, guacamole, quinoa och grönsaker.

Salladsbarer (exv. Paprika, slim food, ICA) -
Jag satsar på bra proteinkällor (gärna fisk/ägg/skaldjur), grova grönsaker, bönor och tillräckligt med kolhydrater så jag står mig. Fett behövs det med, jag gillar vinägrett.

Sushi -
Supersushi! Nyttigt och gott. Enda nackdelen om du har ett lika högt energibehov som jag så måste du käka MINST 12 bitar!

MAX -
Min favoritbeställning: En kyckling burgare med keselladressing, grovt bröd, bönsallad och Ramlösa granatäpple till det. Mums!

Subway -
Jag gillar fullkornsbröd, kycklingbröstfile, alla grönsaker och sweet onion. Jag äter en hel, men vid ett lägre energibehov lämpar sig en halv och ett äpple.

Bon apetit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar