torsdag 19 juli 2012

Unna sig löpband

Ja det här med det svenska sommarvädret är ju helt klart deprimerande och inte hjälper det att alla pratar om det. På schemat stod det löpning, tempopass 1 mil. Det regnade ute och allergin kändes oöverkomlig. Jag "unnade" mig att springa på löpband!





Fy fan vad tråkigt, tänker du. Men det var det faktiskt inte, utan det kändes som ett skönt avbrott. Dels slapp jag regnet, jag kunde fokusera mycket på löptekniken, jag sparade tid eftersom jag hade klient på gymmet direkt efteråt och dessutom blev jag inte allergisk.

Min gräsallergi har verkligen kickat igång denna säsong och efter ett löppass har jag alltid det riktigt jobbigt i ett par timmar efteråt. Det slapp jag idag! Däremot strulade löpbandet och jag fick byta efter 2 km. Är därför osäker på tiden, men jag är hyfsad säker på att jag snittade 4:40-4:50 min/km vilket ger mig en mil-tid på ca 45-47 min. Snabbt men inte superdupersnabbt för mig på löpband.

Det kanske inte var lika roligt och varierande som att springa ute, men tränar man med motiveringen att man "unnar sig" något känns det helt klart mycket bättre. Nästa löppass ska jag unna mig att springa i de värmländska skogarna!

Vad ska du unna dig idag?


7 kommentarer:

  1. Låter skönt! :)

    Själv ska jag unna mig ett marklyftspass med lite gamla vänner, ser mycket fram emot det!

    Och tack så mycket för länken till min sida där i sidomenyn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gött, hoppas marklyftspasset gick bra :) Självklart vill jag länka till din sida!

      Radera
  2. Unnade mig en RPM och dagens WOD som jag gör i en sommarutmaning just nu (50 situps, 50 armhävningar och 50 burpees). Gött!

    SvaraRadera
  3. Picknick i gräset, Rosé och gott sällskap ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter inte helt fel det heller! Allt gott i livet är trots allt inte träningsrelaterat :)

      Radera
  4. Alltid impad av folk som springer på löpband! Själv tycker jag att det är dödstråkigt :( Så gott jobbat!

    SvaraRadera