lördag 28 juli 2012

Tävling ÄR skoj!

När man träffar på Effie Tagaras på gymmet slutar det sällan bra... ;)

Gick på RPM och hamnade på cykeln intill Effiebiffen. Det slutade med att hon övertalade mig att ställa upp i tävlingen Rep-Power (du hör ju hur tufft det låter!). Tänkte att det kunde vara bra för mig att träna på pullups inför TSC och att utsätta mig för tävlingssituationer.

Varför tävla?
Med en tävling i sikte blir träningen så mycket roligare och strukturerad. Gillar känslan av att vara nervös och sedan känna att jag genomförde tävlingen ändå! Placeringar och dylikt är roligt, men för mig är det inte det som driver mig och det är heller inte det viktigaste vid tävling. Det jag uppskattar mest är känslan av att utvecklas samt att känna samhörighet med övriga tävlande. Kul att den här tävlingen sker utanför min komfort-zon och att jag egentligen inte känner någon annan (förutom Effie då såklart!).


Är du nyfiken på vad det är för tävling, gå in på denna länk och läs om tävlingreglerna.  Men kort beskrivet är grenarna: Bänkpress, Bicepscurl, Knäböj, Pullups och Dips och man utför alla övningar med en viss % av kroppsvikten. 





Övriga tävlingar på tur

  • Terränglopp 11 km 1 september
  • TSC fall meet 2012 i början av Oktober


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar