onsdag 18 juli 2012

Träningsupplägg och bilder på mat

Hemkommen från ett grymt pass på KBC. Körde Dag 2 i mitt 3-dagars upplägg inför tävlingen Tactical Strength Challenge som äger rum i slutet av september där momenten Marklyft, Pullups och Kettlebellsnatch ingår. Nedan ser du mitt träningsuplägg. Utöver detta springer jag mycket i terräng, instruerar kettlebell och yoga. 

Vill du också tävla? Gå in på Anmälan och kontakta gärna mig om du vill ha hjälp med träningsupplägg eller rent av vill köra ett PT pass. 

  • Dag 1
·         DL bear cycle *
·         Heavy 1-hand swings 10-15 min
·         Viktade pullups (+ 5-10 kg) 2 reps/min

  • Dag 2
·         Snatch (20 kg) 5/5 höger/vänster * 15 min (med progression upp till 
·         Pullups (kroppsvikt) 4 reps/min (med progression)

  • Dag 3
·         DL bear cycle *
·         Easy snatch (14 kg) 10-15 min
·         Prehabövningar

Samtliga dagar: TGU som uppvärmning
De dagar jag känner mig fräsch: Några powersnatch som avslut

* DL = Deadlift (marklyft) sumostyle. 5 reps, 15 set. 
Set 1: Tung vikt.
Set 2: - 10 % av vikten.
Set 3-13: -20 % av vikten. 
Ökar vikten enligt följande schema: + 2.5, +2,5, -2.5, +2,5 ….

Har tyvärr inga träningsbilder att bjuda på, men jag kan visa er en hel del goda maträtter jag ätit de senaste dagarna!


Dagens middag under temat "snabbmat" (tog 11 minuter)
I burk tonfisk  Xpress, fullkornspasta, babyspenat, tomat, paprika , vitkål och lite Crema di balsamico




 Middag med föräldrarna + Adam på Danilo innan bion "Abraham lincoln vampire hunter* (åt även en jättegod förrätt med räkor i rispapper + dipp!)



Cupcakefika med Adam på Espressohouse i Fredags



Knasig bild på ett gott kvällsmål som jag njöt av igår samtidigt som jag tittade på serien Happy Endings igår. Yoghurt med lite blåbärsskyr, havreringar med frystorkade bär samt 2 ryvitaknäcke med philadelphia paprika och en tjock skiva marinerad tofu och grönt. Den du!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar