torsdag 26 juli 2012

Tunga Swingar, Periodisering, Sol och Bad

Igår jobbade jag i Borås och badade hela eftermiddagen med lillasystern Alexis Jonsson så det blev en välbehövlig vilodag från träningen. Idag blir det Liseberg, men först klämde vi in ett skönt träningspass på gymmet hemma.

Alexis stod på crosstrainern och gjorde sedan lite kroppsviktsövningar. Jag körde igenom mitt styrkepass "Dag 1" inför TSC. Börjar känna mig starkare och starkare och jag har lättare att koppla på höften både i swingarna och i marklyften, äntligen lite medvind! Har helt klart upplevt en platå det senaste, något som lätt sker när man utmanar kroppen på samma sätt pass efter pass och hela tiden kör på att träna "hårt". Genom att skapa periodisering i träningsintensiteten kan det hända häftiga grejer. Kanske var det gårdagens vilodag som gav mig superkrafter idag?


"There are no limits.There are only plateaus, and you must not stay there, you must go beyond them." 
- Bruce Lee


Dag 1, inför TSC


  • Turkish get-up 20 kg 2/2 
  • Swing 1 H (20 kg) 10/10 X 13 min = 260 swingar
  • Deadlift (sumo) bear cycle: 

102.5 kg X 5
92.5 kg X 5
13 X (82.5 kg X 5)

  • Pullups (+7.5 kg) 11 X 2 på 10 min = 22 viktade pullups (+ 3 BW avslutningsvis)
 Man måste hitta balansen mellan träning och vila ;) 
Här gottar vi oss i solen efter ett topp i Härlanda Tjärn







Enhandsswing



Toppen av en TGU



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar