onsdag 11 juli 2012

Träningsupplägg inför TSC fall meet 2012


Till hösten är det återigen dags för TSC!

Har för första gången lagt upp ett alldeles eget träningsprogram som förhoppningsvis ska få mig att toppa fjolårets resultat.

Gjorde en observation under passet idag och det är att jag anser att det är sjukt mycket jobbigare att träna när jag vet att det är jag själv som har tagit fram programmet... "Nej, jag måste ha tänkt fel, så här mycket/tungt kan det inte vara?!?!" (gnäller som en tvååring). Men när någon annan skrivit ett träningsupplägg tänker jag istället att det här, det är alldeles för lätt för mig, personen måste ha tänkte fel! Hur som helst bet jag ihop och tog mig utan några större problem genom dagens  pass. 

Dagens pass "medium" i intensitet

  • TGU (BW)
  • Solhälsning
  • Snatch (20 kg) 6 varje minut * 13
  • Deadlift bear cycle:  Set 1: 102.5 kg * 3. Set 2: 92.5 kg * 5. Set 3-15: 82,5 kg * 5. 
  • Pullups (BW) 4 varje minut * 10 
Kanske tycker du att det inte låter som så mycket att gnälla för? Try it. Nedan ser du de 3 grenarna: Pullups, deadlift och kettlebell snatch som ingår i TSC. 

 TSC fall meet 2011

 TSC Spring meet 2012

TSC fall meet 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar