fredag 15 juni 2012

Kettlebell Center

Jag säger det igen....

Kettlebell center är i min mening det absolut bästa stället att träna på. I alla fall om det du eftersöker är bra, effektiv, säker och rolig träning i en positiv miljö där du är omringad av proffs och fysiska under. Orden som poppar upp varje gång jag stiger innanför dörren är STYRKA och GLÄDJE.

Alla passar in här, oavsett nivå, men på något vis lyckas Fredrik och David lyfta alla till en hög nivå. Det känns proffsigt att träna här, men samtidigt oerhört avslappnat. Ingen är osedd, man får tekniska tips kontinuerligt, men feedbacken känns alltid välmenad och konstruktiv. Tack vare deras pedagogiska förmåga blir man för varje pass snäppet vassare i sin teknik och således i sin träning.

Ett exempel på hur kbc kan förgylla min tillvaro:

Jag hade känt mig lite dålig under dagen, yr och illamående och var osäker på hur dagen skulle bli. Morgon-/Inför RKC-passet gick bra.Körde TGU, swing och frontsquat (stege). Avslutade med mina 100 burpees. Slog förresten PR på mina burpees igår, 100 reps på 05:34 min! (Idag tog jag inte tiden). Under skoldagen stod jag över vid förmiddagens träningspass då yrseln blev värre, men på eftermiddagen kunde även jag köra styrka och kondition, både som PT och klient. Avslutade med att öva på frivändningar.

Sedan bar det alltså iväg till Kettlebell center. Idag blev det träning med de underbaraste (och skrämmande starka) tjejerna Malin Kirjonen och Sandra Jakobsson som styrde och ställde. Vi körde en fantastiskt bra "RKC WOD" eftersom vi alla tre ska gå RKC utbildningen om 2 veckor. Kände mig trött och sliten innan, men nu i efterhand känns kroppen pigg och fräsch! Det blev bland annat tunga TGU (PR, 22 kg utan hjälp!), lockout walk och tabata intervaller med blandade tunga övningar som front squat, dubbla pressar och snatch.

Pavel, som självfallet kommer förundras över hur starka vi svenskar är!


Tack tjejer och alla andra på kbc ikväll, nu kommer jag somna med ett leende på läpparna och jag känner mig mer och mer redo inför Pavels ankomst!


 Gammalt foto på mig och Malin

Gänget innan Salomon Trail Tour Göteborg Skatås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar