onsdag 27 juni 2012

Personlig träning med Sambo

Idag ska jag ta det lugnt med träningen, blev en lugn morgonjogg i VFF med Hillvei och Zigge och sedan har jag tränat sambon Adam på gymmet :)  Ikväll ska jag instruera ett 30 min pass, men själv ta det lugnt och bara visa teknikerna. Ladda inför RKC nu!!!

Jag och  Adam har alltid haft haft blandade känslor kring det här med att träna tillsammans. Några av de bästa passen jag kört har varit tillsammans med honom, men lika många gånger har vi bråkat och känt att vi inte alls är kompatibla i gymmet. Vi tränar och har olika perspektiv på träning helt enkelt, men på vissa punkter tänker vi på samma sätt. Adam har mer integritet i träningen än vad jag har och tränare hellre färre men bra pass. Jag gillar kombinationen kvantitet OCH kvalitet samtidigt och det får gärna uppstå lite kräkkänslor... Men vi tycker båda två att tekniken är det som kommer först i träningssammanhang för att kunna få några vettiga resultat. 

Efter att jag blev utbildad PT har Adam ändå uttryckt önskemål om att jag ska träna honom och till min förvåning har det gått mycket bra! Adam är otroligt stark och har framför allt en otroligt bra kroppskontroll och bålstabilitet tack vare år av kampsportsutövande. Det han behöver jobba på är att ta sig iväg till gymmet oftare och våga ta ut sig lite mer ;)

Idag fick jag honom att köra ett grymt pass med triset och tabata swingar med kettlebell, se pass och bilder nedan. 

  • Rygg: marklyft 5 reps, rodd 10 reps, chins 15 reps
  • Axlar: Militärpress (OB) 5 reps, lateral raises 10 reps, reversed flyes 15 reps. 
  • Tabata intervall med 2H swing, 16 kg kettlebell. 8 x 20 (10 sek vila mellan set)

Han gnällde bara lite...

Tack Adam för att jag får bossa med dig på gymmet, du imponerar mig varje gång vi tränar.

Lateral raises med god teknik!

 Tabata timer


Tvåhandsswingar Kettlebell



PT:n :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar