söndag 3 juni 2012

Salomon Trail Tour Göteborg Skatås

Har varit dålig på att uppdatera bloggen, har haft fullt upp med min examen (!) , firande och haft besök av familjen. Veckans träning summeras nedan, det som sticker ut är terrängloppet jag sprang i lördags med Kettlebellcenter i lördag, det var otroligt roligt och jag vill definitivt springa fler liknande lopp i framtiden.

Så här beskriver arrangörerna loppet: 


" STT Skatås är trailrunning. Loppet går i terrängen kring Delsjön och Knipeflågsbergen. Du springer över branta backar, vackra berghällar och tunga tuvmossar. Du möter en fantastisk natur- och löpupplevelse längs småstigar som slingrar sig fram i terrängen. Det är du mot naturen.
Lidingöloppet har sin fruktade Abborrbacke - vi har Getryggen.
I detta långlopp får du betalt för all träning du lagt ner, eller straffas för bristen på dito. "


Jag kan inte annat än att instämma. Det var ett tufft men samtidigt fantastiskt härligt lopp. Inte en enda gång tänkte jag på distansen, hade fullt upp med att se var jag placerade fötterna, aktade mig för gropar, nerfallna träd och njut av naturen. Dessutom sprang jag och övriga gänget från kbc i Vibram Five Fingers, vilket jag verkligen trivdes med.

Resultatlista från loppet








Summering av träningsveckan som gått:

11 pass, 450 min totalt
  • Måndag: 45 minuters TRX-pass (helkropp), instruerade kettlebell och yoga. 
  • Tisdag: Instruerade yoga, gick på CX-WORX, vikarierade kettlebell för Jonas.
  • Onsdag: 45 minuters spinning med Sanne. Sjukt duktig instruktör, lyckades pressa mig riktigt hårt! Även ett gympass tmed sumo-DL tillsamamns med Adam. 
  • Torsdag: VILODAG
  • Fredag: 45 minuters kettlebellpass med pressar, chins, TGU. 
  • Lördag: Salomon Trail Tour, 6.9 km (38:58 min), tog hem förstaplatsen! 
  • Söndag: RPM tillsammand med Alexis och Instruerade kettlebells. Alexis var en naturbegåvning på cykeln, helt klart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar